تبیان، دستیار زندگی

خدمت‌رسانی جوانان ایرانی و عراقی در «موکب اتحاد»

رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از راه‌اندازی موکب اتحاد در مسیر نجف به کربلا خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ارزانی
حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور امروز در نشست خبری «40 سال با رسانه‌ها» گفت: یکی از بهترین آیه‌های قرآن کریم در حوزه رسانه آیه " یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْكَ"  است. اگر آیه‌ای جز این آیه برای بیان جایگاه رسانه وجود نداشت کافی بود.

وی با اشاره به رسانه‌ها به عنوان یکی از ابزارهای دشمنان برای نفوذ اظهار کرد: به نظر می‌رسد هنوز تا جنگ رسانه‌ای به عنوان ابزار اصلی دشمن ارتباط قوی برقرار نکرده‌ایم و این امر می‌طلبد تلاش مضاعفی داشته باشیم.

رئیس ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد، مسجد را یکی از اثربخش‌ترین رسانه‌ها در طول تاریخ دانست و گفت: مساجد در دوران انقلاب اسلامی نقشی اخلاق‌محور، عدالت‌محور و محله‌محور داشته‌ است. در همین راستا ستاد عالی کانون‌های فرهنگی طرحی را با عنوان «هر مسجد یک خبرنگار» راه‌اندازی کرده تا اخبار هر یک از مساجد کشور به خوبی منتشر شود.

وی درباره حماسه عظیم اربعین گفت: در طول تاریخ هیچ پدیده‌ای مانند راهپیمایی اربعین حسینی آن هم با این شوق و شور وجود نداشته است. یکی از ثمرات انقلاب اسلامی انتقال جسارت و شعور به مردم برای حضور در چنین صحنه‌های بزرگی بوده است.

رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از برپایی موکب‌هایی در مرزها و مسیر راهپیمایی اربعین از نجف تا کربلا خبر داد و گفت: امسال ستاد عالی کانون‌های فرهنگی مسجد موکب‌هایی با عنوان «موکب الاتحاد» در مرزهای سه‌گانه در طول مسیر راهپیمایی و همچنین شهر نجف، کربلا و کاظمین با هدف برقراری اتحاد بیشتر میان مردم ایران و عراق برپا کرده است.

ارزانی با اشاره به حضور جوانان ایرانی و عراقی در این موکب‌ها بیان کرد: نحوه پذیرایی در این موکب‌ها بدین صورت است که جوانان ایرانی به سبک عراقی‌ها و جوانان عراقی به سبک ایرانی‌ها به زوار امام حسین(ع) خدمت می‌کنند.

منبع:
باشگاه خبرنگاران پویا
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.