تبیان، دستیار زندگی

روایت یک دختر چشم به راه در کتاب«بابا کی میایی؟»

شهید «محمود میرافضلی» در سال۱۳۶۰ در عملیات حصر آبادان شرکت و برای مرحله دوم فروردین ۱۳۶۱ جهت عملیات الی بیت‌المقدس عازم جبهه شد و در شب شروع عملیات در کانال سیدجابر جاویدالاثر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ادبیات دفاع مقدس


 شهید «محمود میرافضلی» در سال ۱۳۳۱ در شهرستان «رابر» کرمان به دنیا آمد. دوران زندگی ۳۰ ساله وی فراز و فرودهای فراوان داشته است، او از ۱۰ سالگی با درگذشت پدر جهت کار به شهر کرمان مهاجرت کرد و از سالها قبل از پیروزی انقلاب در صف یران امام‌خمینی (ره) بوده و به دلیل مبارزات انقلابی بارها مورد تعقیب ساواک قرار گرفت.

با تجاوز صدام به خاک میهن اسلامی مداوم از طریق جراید و رادیوی کوچکی که همیشه همراه داشته، منتظر لبیک به ندای رهبر جهت اعزام به جبهه بود. تا اینکه در سال۱۳۶۰ در عملیات حصر آبادان شرکت و برای مرحله دوم فروردین ۱۳۶۱ جهت عملیات الی بیت‌المقدس عازم جبهه شد و در شب شروع عملیات در کانال سیدجابر جاویدالاثر شد.

از شهید میرافضلی دو دختر به یادگار مانده که در زمان شهادت، فاطمه دختر اولش ۲۰ ماهه و دختر دومش هم هفت ماه بعد از شهادت بابا به دنیا آمده است. بعد از شهادت شهیدمیرافضلی، برادر همسرش که دانش آموز بوده ضمن تحصیل در منزل آنها، امورات بیرونی را انجام می‌داد که او هم در تک شلمچه (سال۱۳۶۷)شهید می‌شود.

همسر دختر دوم شهید هم در هواپیمای ایلیوشین سپاه پاسداران در کوه سیرچ (سال۱۳۸۱) به درجه رفیع شهادت رسید و دست تقدیر فاطمه دختر بزرگ شهید هم پس از ۳۰ سال انتظار پدر در سال ۱۳۹۰ در شهر کرمان بر اثر بیماری درگذشت.

در همین راستا کتاب «بابا کی می آیی؟ » به زندگینامه و خاطرات و روایت دختران چشم به راه شهید «محمود میرافضلی» به قلم «محمدحسین‌خانی» می‌پردازد.

این کتاب روایت دخترانی است که از نعمت پدر محروم بوده‌اند، روایت دختری که هفت ماه بعد از شهادت پدر به دنیا آمده و ۳۶ سال است چشمش به در منتظر باباست. او در این راه پرافتخار همسرش را هم تقدیم انقلاب  کرده است.


منبع: ایسنا