تبیان، دستیار زندگی

بررسی آثار تربیتی اربعین در دانشگاه امام مهدی نجف

مدیر مؤسسه مطالعات راهبردی و فرهنگی اصحاب الحسین(ع) از برگزاری دو کنگره بین‌المللی در دانشگاه امام مهدی شهر نجف با موضوع بررسی آثار الهی و تربیتی اربعین بر حوزه‌های مختلف زندگی خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حجت‌الاسلام سعید اصفهانیان

حجت‌الاسلام سعید اصفهانیان، مدیر مؤسسه مطالعات راهبردی و فرهنگی اصحاب الحسین(ع) با حضور در خبرگزاری تسنیم درباره کنگره بین‌المللی «لقاءالحسین» و «عهد مع الحسین» گفت: امسال این دو کنگره پنجمین دوره خود را در قالب‌های علمی، فرهنگی و هنری اربعین در روزهای جمعه و شنبه این هفته در دانشگاه امام مهدی نجف اشرف و با استفاده از  ظرفیت اساتید کشورهای مختلف برگزار می‌کند. همچنین ظرفیت بسیار مطلوبی از اساتید هیئت علمی کشورمان،‌ رؤسای برخی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها  به خصوص از استان خراسان رضوی و استان قم در این کنگره حضور خواهند داشت. 

وی در بیان موضوع اصلی این دو کنگره گفت: تلاش بر این است با ظرفیت علمی  فرهنگی و هنری، آثار الهی و تربیتی اربعین را بر حوزه‌های مختلف زندگی فهم و ترسیم کنیم، سپس اساتید در قالب نشست‌های اندیشه‌ورزی گفت‌وگوهای خود را ارائه دهند. در همین راستا کنگره علمی لقاءالحسین 5 کمیسیون را شکل داد که شامل مطالعات معرفتی،‌ مطالعات فرهنگی اجتماعی، مطالعات سیاسی و بین‌الملل، مطالعات اقتصادی و همین طور مدیریت راهبردی است. در کنار این‌ کمیسیون‌ها، کمیته پایان‌نامه‌ها در مقاطع ارشد و دکترا را نیز خواهیم داشت. برای اولین بار از ظرفیت پایان‌نامه‌ها که حاصل پیگیری‌های کمیته علمی این همایش بود در مسیر گفتمان اربعینی بهره می‌گیریم و از بخشی از آن‌ها رونمایی می‌کنیم. 

حجت‌الاسلام اصفهانیان درباره کمیته فرهنگی و هنری کنگره «عهد مع الحسین(ع)» گفت: در بُعد هنری این کنگره، کمیسیون‌های شعر و ادب، هنر و رسانه و نیز شهرسازی و معماری به انضمام فضای وُرک‌شاپی و کارگاهیِ خط، نقاشی و گرافیک به کار خودشان ادامه می‌دهند. 

وی افزود: روزهای یکشنبه و دوشنبه اساتید حاضر در این کنگره بین‌المللی، پیاده به سوی کربلا می‌روند و در موکب 1329 در شب اربعین اجتماع خواهند داشت. در این موکب اساتید گعده علمی برگزار می‌کنند. 


منبع : خبرگزاری تسنیم
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.