تبیان، دستیار زندگی

40 پرسمان مهدوی در کوچه باغ انتظار

کتاب «40 پرسمان در کوچه باغ انتظار» مجموعه 40 پرسش و پاسخ دانش‌آموزی با موضوع مهدویت و انتظار، از سوی انتشارات رشید راهی بازار نشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کتاب «40 پرسمان در کوچه باغ انتظار»کتاب «40 پرسمان در کوچه باغ انتظار»

کتاب «40 پرسمان در کوچه باغ انتظار» نوشته مشترک فرزانه نادری‌نسب و درنا مهرخو است که در ماه جاری از سوی انتشارات رشید، به زیور طبع آراسته شده است. منجی در ادیان، میلاد گل نرگس، اسامی و القاب حضرت، مهدی‌شناسی، طول عمر، امام مهدی (عج) در قرآن، غیبت و فوائد امام غائب، انتظار و وظایف منتظران، یاران حضرت، ظهور و شرایط و علائم، دوران حکومت حضرت و اماکن منسوب به حضرت، 12 فصل‌ کتاب حاضر است.

از پرسش‌های مطرح شده در این کتاب می‌توان به این موارد اشاره کرد: «آیا اعتقاد به آمدن منجی مخصوص مسلمانان است؟»، «آیا همه مسلمانان به ولادت حضرت مهدی (عج) عقیده دارند؟»، «آیا در قرآن به حکومت حضرت مهدی (عج) اشاره شده است؟»، «اگر غیبت نبود و امام زمان (عج) در آخرالزمان متولد می‌شدند، بهتر نبود؟»، «در زمان غیبت، مردم در مسائل و مشکلات دینی خود باید به چه کسی مراجعه کنند؟»

در بخشی از مقدمه کتاب آمده است: «جامعه اسلامی در هنگام غیبت امام؛‌هدف خطرها و آسیب‌های بسیار جدی و عمیقی قرار گرفته است. شیادان و فریبکاران، از غیبت امام سوء‌استفاده کرده و جوانان مومن را آرام‌ارام و با برنامه، به سوی هدف‌های مدنظر خود می‌کشانند. گاهی عده‌ای از آن‌ها مدعیِ «ارتباط با امام» شده و با تحریک عواطف پاک عاشقان امام، آن‌ها را فریب داده و زمانی آشکارا به انکار و مبارزه با اندیشه مهدویت می‌پردازند و عده‌ای از جوانان و نوجوانان ساده‌لوح نیز فریب آن‌ها را خورده و کلمات بی‌پایه و اساس آن‌ها را، با آب و رنگی جدید در محافل و سایت‌های خود و شبکه‌های اجتماعی مطرح کرده و باعث لغزش عده‌ای می‌گردند. برای نجات از تمام وسوسه‌ها، باید به دنبال شناخت و کسب معرفت، از راه صحیح و مطمئن بود.»

نخستین چاپ کتاب «40 پرسمان در کوچه باغ انتظار» در 106 صفحه با شمارگان سه هزار نسخه به بهای پنج هزار تومان از سوی انتشارات رشید روانه بازار نشر شده است.
منبع: ایبنا