تبیان، دستیار زندگی

حبیب اسماعیلی:

کاهش هزینه رفتن به سینما با افزایش مخاطب رابطه مستقیم دارد

حبیب اسماعیلی می‌گوید: هر مخاطب کودک به اندازه سه نفر مخاطب بزرگسال برای سینما سود دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
کاهش هزینه رفتن به سینما با افزایش مخاطب رابطه مستقیم دارد

حبیب اسماعیلی (تهیه‌کننده و پخش‌کننده سینما)  با اشاره به وضعیت اکران فیلم‌ها در پاییز گفت: اینکه فروش فیلم‌ها در تابستان نسبت به فصل‌های دیگر بخصوص پاییز و زمستان بهتر است امر بدیهی است اما اگر در پاییز نیز فیلم‌های خوبی اکران شود قطعاً مخاطبان استقبال می‌کنند.

اسماعیلی ادامه داد: رفتن به سینما برای مخاطبان هزینه دارد و از آنجا که سینما رفتن تقریباً تنها تفریح مردم در کشور در خارج از خانه است هر میزان هزینه‌ای که خانواده برای این تفریح انجام می‌دهد کمتر باشد، استقبال بیشتر خواهد بود و ما شاهد حضور بیشتر مخاطبان در سینما خواهیم بود.

پخش‌کننده فیلم پیشونی سفید ۲ ادامه داد: به همین دلیل روزهای شنبه و سه‌شنبه که بلیت سینما نیم‌بها است ما شاهد تکمیل شدن ظرفیت اکثر سینماها هستیم و میزان حضور مخاطبان نسبت به روزهای دیگر تقریباً چهاربرابر می‌شود. البته با کیفیت بودن فیلم‌ها نیز تأثیر زیادی دارد و فیلم بد را حتی رایگان نیز مردم تماشا نمی‌کنند.  

وی با اشاره به اینکه فصل پاییز با توجه به باز شدن مدارس فصل خوبی برای اکران فیلم‌های کودک است، گفت: حمایت از نمایش فیلم‌های کودک می‌توانند به اکران کمک کنند. اما جذب مخاطب در فیلم کودک و فیلم‌هایی که برای کودکان و نوجوانان ساخته می‌شود با فیلم‌های بزرگسالان متفاوت است و این جذب آرام آرام شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: کودکان و نوجوانان و مخاطبان مهم و طیف گسترده‌ای از تماشاگران سینما هستند که پنهان مانده‌اند و اگر فیلم خوبی برای آنها اکران شود قطعاً از آن استقبال می‌کنند و استقبال مخاطبان و خانواده‌ها از فیلم‌هایی همچون لازانیا و  پیشونی سفید ۲ این مساله را ثابت کرد و تعدادی از سینماها که نمایش این فیلم را برای سانس صبح درنظر گرفته بودند با توجه به استقبال مخاطبان سانس‌های شب نیز به این فیلم اختصاص دادند.

وی ادامه داد: هر کودک و نوجوان می‌تواند پدر و مادرش را نیز به سینما بیاورد و به نوعی هر مخاطب کودک حداقل به اندازه سه نفر مخاطب سینما محسوب می‌شود. پس مسئولان فرهنگی باید به این طیف گسترده از مخاطبین توجه ویژه‌ای بکنند.

اسماعیلی درباره آخرین وضعیت فروش فیلم پیشونی سفید ۲ گفت: نمایش فیلم پیشونی سفید ۲  ساعات ابتدایی صبح  آغاز می‌شود. فروش این فیلم در حدود یک هفته به ۷۰۰ میلیون تومان رسیده است و تعداد سالن‌های سینمای فیلم نیز به ۹۰ سالن  افزایش پیدا کرده و سینماداران همکاری خوبی با اکران این فیلم داشتند.

منبع : خبرگزاری ایلنا