تبیان، دستیار زندگی

خانه موزه ولیعصر در حال تکمیل است

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران در حاشیه نکوداشت از استاد غلامحسین امیرخانی در هفته خوشنویسی گفت: خانه موزه ولیعصر در حال احداث و بخش اعظمی از خیابان ولیعصر نیز تا پایان امسال ساماندهی می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
برزین ضرغامی
برزین ضرغامی در مراسم نکوداشت استاد غلامحسین امیرخانی در هفته خوشنویسی اظهار داشت: موزه خوشنویسی ایران با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد می‌توان گفت که دیگر چنین موزه تخصصی در کشور وجود ندارد.

وی ادامه داد: موزه خوشنویسی ایران خلاء های موجود در این خصوص را پر کرده است و خدمات لازم را به علاقمندان این حوزه ارائه می‌دهد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران بیان داشت:‌امروز به مناسبت هفته خوشنویسی از استاد غلامحسین امیرخانی بابت خدماتی که در این حوزه در طی سالیان اخیر ارائه داده است، تقدیر شد. این حرکت علیرغم نکوداشت استاد به موزه خوشنویسی نیز نظرها را جلب می‌کند چرا که علاقمندان به این حوزه بدانند که چنین موزه‌ای راه‌اندازی شده است و می‌توانند از فضای آن استفاده کنند.

ضرغامی در باره سایر برنامه‌های سازمان زیباسازی در شهر تهران گفت: یکی از برنامه‌های ما موضوع رودکی است که پیرایش آن را شروع کرده‌ایم و مشاور فنی و پیمانکار آن فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: خانه ولیعصر در ابتدای خیابان ولیعصر در منیریه به نام خانه مینایی خریداری شده است که یکی از بناهای قدیمی شهر تهران بوده به زودی خانه موزه ولیعصر در این فضا احداث خواهد شد. تا به تاریخ خیابان ولیعصر و اتفاقات تاریخی که در این خیابان افتاده بپردازد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران افزود: در حال حاضر مرمت خانه مینایی آغاز شده است و نیاز به سنگفرش‌ها و مبلمان‌های خاص دارد.

ضرغامی گفت: ساماندهی خیابان ولیعصر نیز در دستور کار سازمان زیباسازی شهرداری تهران قرار دارد که بخش اعظمی از این خیابان امسال ساماندهی خواهد شد.

در ادامه یوسف‌دهی رئیس موزه خوشنویسی ایران بیان داشت: به مناسبت هفته خوشنویسی برای استاد غلامحسین امیرخانی نکوداشتی گرفته شد که یکی از قله‌های خوشنویسی ایران محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: استاد غلامحسین امیرخانی علاوه بر چندین دهه فعالیت هنری نقش ارزنده‌ای در ترویج خوشنویسی در ایران داشته است.

رئیس موزه خوشنویسی ایران درباره برنامه‌های این موزه نیز گفت: راه‌اندازی کتابخانه تخصصی،‌رونمایی از کتاب‌های خوشنوسی، برگزاری کارگاه‌های خوشنویسی، برگزاری نمایشگاه‌های خوشنویسی و خرید آثار ارزشمند جهت غنی‌سازی موزه از برنامه‌های آینده است.

وی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه آیا خوشنویسی در کشور مغفول مانده است، گفت: آموزش و پرورش باید در این حوزه برنامه داشته باشد.

یوسف‌دهی ادامه داد: آموزش و پرورش خوشنویسی را باید در برنامه‌های درسی بگنجاند و دانش‌آموزان را به خوشنویسی تشویق کند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان و دانشجویان به بازدید از موزه خوشنویسی ایران بیایند تا با آثاری که در این خصوص وجود دارد بیشتر آشنا شوند.

غلامحسین امیرخانی نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نزدیک به 80 سال سن دارم و از سن 4 سالگی به نوشتن علاقمند شدم و تا کنون این علاقه ادامه داشته است.

وی ادامه داد: ما باید فرهیختگی را در جامعه معنا و معرفی کنیم چرا که فرهیختگی با دیگر موارد معنایی متفاوت دارد.

امیرخانی تصریح کرد: در حال حاضر کسانی در حوزه خوشنویسی تربیت شدند که در تاریخ بی‌نظیر بودند واگر به انجمن خوشنویسی مراجعه کنید آثار آنها را مشاهده خواهید کرد.

این استاد خوشنویسی گفت: در حال حاضر در جشنواره‌ها به نمایشگاه‌های خوشنویسی در سراسر کشور توجه ویژه‌ای شده است و در دنیا خوشنویسان ما حائز رتبه و مقام شدند.

منبع : خبرگزاری فارس