تبیان، دستیار زندگی

روایت ۳۴ سال صبوری جانباز قطع نخاع در «از آسمان»

برنامه این هفته «از آسمان» صبر و پایداری شهید سید محمد‌موسوی، جانباز قطع نخاع گردنی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
روایت ۳۴ سال صبوری جانباز قطع نخاع در «از آسمان»

دوربین برنامه «از آسمان» این هفته به سراغ روایت زندگی شهید سید محمد موسوی رفته است. خبر شهادت سید محمد موسوی جانباز قطع نخاع گردنی دوران دفاع مقدس سال گذشته در رسانه‌ها منتشر شد.

بی‌تردید «از آسمانی‌ها» سید را خوب یادشان هست؛ همان مرد خوش اخلاق و صمیمی کاشمری که در یکی از سفرهای کربلا و دیدار با حضرت آقا همراه «از آسمان» بود. روایت سید محمد، قصه صبر و یک عمر رزمندگی در سنگر جانبازی است. همانطور هم بود؛ حاجی و همسرِ همسنگرش ۳۴ سال در خط مقدم صبر، مقاومت کردند.

شهید سیدمحمد موسوی متولد ۱۳۳۸ در کاشمر و از نیروهای کادر رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در چهارم فروردین‌ ۱۳۶۲ درمنطقه فکه در عملیات والفجر یک به درجه رفیع جانبازی نائل آمد، این جانباز ۷۰ درصد قطع نخاعی گردن پس از ۳۴ سال تحمل درد و رنج ناشی از مجروحیت دوم دیماه سال ۹۶ در سن ۵۸ سالگی آسمانی شد و به همرزمان شهیدش پیوست.

 «از آسمان» کاری است از گروه اجتماعی فرهنگی که با نگاهی مستند عاشقانه‌های فرهنگ پایداری، جهاد و شهادت را به تصویر می‌کشد. این برنامه به کارگردانی و تهیه‌کنندگی امیر خورشیدی فرد جمعه هر هفته ساعت ۱۶:۳۰ در جدول پخش شبکه دو سیما قرار دارد.

گفتنی است؛«از آسمان» تنها مجموعه مستمر حوزه ایثار و شهادت سیما است که نوزدهمین سال فعالیت خود را سپری می‌کند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان