تبیان، دستیار زندگی

نائب رییس فدراسیون کشتی: ورزش در اولویت دریافت ارز نیست

نائب رئیس فدراسیون کشتی گفت: مسئولان وزارت ورزش تلاش خود را برای اختصاص ارز با قیمت بازار ثانویه کردند اما این موضوع با عدم همکاری بانک مرکزی محقق نشد زیرا که ورزش در اولویت امور نیست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کشتی
حمید بنی تمیم روز جمعه با بیان این مطلب افزود: با وجود تلاش هایی که مسئولان وزارت ورزش برای دریافت ارز مورد نیاز کشتی انجام دادند، توضیحاتی که از کارشناسان بانک مرکزی بابت اختصاص یورو با قیمت 13 هزارتومانی به فدراسیون کشتی ارائه دادند، قانع کننده نبود.
وی ادامه داد: در نهایت به این نتیجه رسیدیم که ایراد از جای دیگری است و اصلا ورزش در اولویت امور نیست.
نائب رئیس فدراسیون کشتی در مورد اینکه وقتی قرار نبود ارز با نرخ بازار ثانویه به کشتی تعلق بگیرد، چرا این اندازه پیگیری کردید، اظهار داشت: در واقع ما یورو را خریدیم و اختصاصی در کار نبود، ضمن اینکه معادل ریالی ارز مورد نیازمان را هم به حساب بانک مرکزی واریز کرده بودیم و اگر می‌دانستیم که قرار است در نهایت یورو را به چنین نرخی به ما بدهند، اصلا این روال را طی نمی‌کردیم.
بنی تمیم تصریح کرد: ورزش در اولویت بانک مرکزی برای اختصاص ارز با قیمت بازار ثانویه قرار ندارد و اگر روال به این شکل ادامه داشته باشد، من مطمئن هستم که تمامی رشته‌های ورزشی برای دریافت ارز از بازار ثانویه به مشکل خواهند خورد.
وی تاکید کرد: گویا اخیرا دستور‌العمل جدیدی در خصوص دریافت ارز از بازار ثانویه به بانک مرکزی ابلاغ شده اما شاید زیرمجموعه‌ها چندان در جریان آن نیستند.
بنی تمیم با بیان اینکه کشتی اولین فدراسیونی بود که برای دریافت ارز از بازار ثانویه اقدام کرد، خاطر نشان کرد: به همین خاطر خیلی ما را به بی‌راهه بردند. مسیر اشتباهی را برای دریافت ارز به ما نشان دادند و گفتند از فلان جا نامه بیاورید، وقتی نامه را بردیم و حساب ارزی به یورو باز کردیم باز هم با کاغذبازی های فراوان یورو را با قیمت 13 هزار تومان خریدیم.
وی با اشاره به اینکه ارز مورد نیاز ورزش در طول سال کاملا مشخص است، پیشنهاد داد که بانک مرکزی می تواند این مبلغ را محاسبه کرده و در اختیار وزارت ورزش قرار دهد.
نائب رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: این موضوع باعث می شود تا نه تنها وزارت ورزش و فدراسیون ها اذیت نشوند بلکه از ایجاد تنش و تخریب روحیه ورزشکاران، اعضای کادر فنی و علاقمندان ورزش نیز جلوگیری می شود.
منبع:ایرنا