تبیان، دستیار زندگی

قرار نیست تا آخر عمر نقش حاج کاظم را بازی کنم

من بازیگر هستم و دوست دارم کار متفاوتی انجام بدهم و قرار نیست تا آخر عمر دائم نقش حاج کاظم را فقط بازی کنم البته هر نقشی را که بازی کردم به آن کاملا اعتقاد داشتم و با علاقه بازی کردم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
پرویز پرستویی
 پرویز پرستویی  در اولین واکنش و گفتگو درباره فیلم لس آنجلس تهران گفت:این فیلم یک کمدی متفاوت و فانتزی است و اصلاً از کلمات رکیک و توهین‌آمیز استفاده نشده است و به مخاطب احترام گذاشته شده است.وی ادامه داد:‌ هیچ کدام از سازندگان این فیلم از بیکاری و بی‌پولی برای ساخت لس‌آنجلس تهران اقدام نکردند بلکه ما می‌خواستیم یک فیلم جدید و تازه بسازیم که به بیننده احترام می‌گذارد و فیلم شریفی است.

پرستویی با اشاره به دلایل حضورش در فیلم لس‌آنجلس تهران گفت: عده‌ای از روز اول بدون آنکه این فیلم را ببینند شمشیر را برای آن از روی بستند و گروهی از تماشاگران نیز نظر مثبتی درباره این فیلم نداشتند.

وی ادامه داد: اینکه فردی فیلمی را دوست نداشته باشد طبیعی است اما واقعیت این است که مشکلات سینمای ما فقط در این اندازه نیست.

پرستویی که  شب گذشته پنجشنبه ۲۶ مهر با رادیو سوئد گفتگو می کرد  افزود: امروز در سینمای ایران به جز فیلم‌هایی همچون تنگه ابوقریب و چند فیلم جدی سایر فیلم‌هایی که اکران شده ویژگی سینما را ندارد و  سینما نیست بلکه بعضا  آیتم‌های تلویزیونی طنز و کمدی است  که ان را کمی گسترش دادند و در سینما به نمایش درآوردند.این روند بسیار خطرناک است و سلیقه مخاطب را تحت تأثیر قرار می‌دهد و به سینما آسیب می‌رساند.

پرستویی با اشاره به اینکه قطعاً سینما به فیلم‌های کمدی نیاز دارند و مخاطبین نیز می‌خواهند ساعاتی را در سینما با خنده سر کنند گفت: ما در سینما شاهد فیلم‌های  کمدی خوبی بودیم همچون اجاره‌نشین‌ها، مارمولک که همزمان باعث می‌شد بیننده با روحیه‌ای شاد سینما را ترک کند اما فیلم از لحاظ فیلم‌نامه و تفکر نیز نمره قابل قبولی می‌گرفت.

وی ادامه داد: کمدی لس‌آنجلس تهران با شکل کمدی که فیلم‌های دیگر پیش از این عرضه کرده‌اند و یا مخاطبین در سینما با آن روبرو شدند تفاوت دارد و  مابه دنبال ساخت یک فیلم کمدی بودیم که محتوایی نیز دارد.

پرستویی ادامه داد: فیلم لس‌آنجلس تهران درباره مهاجرت معکوس صحبت می‌کند و این حرف را در قالب یک اثر فانتزی و طنز بیان می‌کند و ما فقط  به دنبال ساخت یک فیلم خوب  فیلم بودیم و اصلاً قصدمان این نبود که حتماً رکورد فروش را بزنیم.

وی ادامه داد: در گذشته مخاطب فقط برای دیدن فیلم به سینما می‌رفت و محتوای فیلم برایش مهم بود به همین دلیل رابطه بین مخاطب و سینما فقط خرید بلیت و تماشای فیلم بود اما متاسفانه در سال‌های اخیر ما شاهد یک سرمایه‌اندوزی از سوی برخی افراد در سینما هستیم که می‌خواهند با هر ترفندی مخاطب را به سینما بیاورند.

پرستویی ادامه داد: اینکه در سینما همه به دنبال این هستند که رکورد یکدیگر را در فروش و سایر بخش‌ها بگیرند و اصطلاحاً رکورد بزنند تبدیل به یک معضل و طاعون در سینما شده است.

وی با اشاره به شباهت‌های رفتاری برخی افراد با فیلم لس‌آنجلس تهران و مارمولک در زمان اکران گفت: متاسفانه حسد  و  بغض در جامعه ما جاری است و گروهی که تحمل دیدن برخی فیلم‌ها را ندارند شروع به سنگ‌اندازی می‌کنند و در راه نمایش آنها چوب لای چرخ می‌گذارند در زمان اکران فیلم مارمولک نیز این سنگ‌اندازی‌ها و جود داشت و امروز نیز در اکران فیلم لس‌آنجلس تهران این مساله را می‌بینیم اما واقعیت  این است که همه مخالفت‌ها در طول زمان جواب برعکس داده است و مردم استقبال بیشتری کردند.
پرستویی درباره پرسش‌هایی که پیرامون حضور او در این فیلم شده است، گفت: من بازیگر هستم و دوست دارم کار متفاوتی انجام بدهم و قرار نیست یک فیلم سینمایی نظر همه را به خود جلب کند و همه با آن موافق باشند و من نیز قرار نیست تا آخر عمر دائم نقش حاج کاظم را فقط بازی کنم البته هر نقشی را که بازی کردم به آن کاملا اعتقاد داشتم و با علاقه بازی کردم.


 منبع: خبرگزاری صبا