تبیان، دستیار زندگی

حکایت، حکایت دلدادگی است

دو هفته مانده تا اربعین، نشستی متفاوت در استانداری ایلام تشکیل شد که کلید واژه آن عاشقی بود و کار برای زائران امام حسین(ع) که خاطره‌ی کوتاه مدیرکل امنیتی وزارت کشور از اربعین سال ۱۳۹۴ در مهران، این نشست را به روضه‌ی اباعبدالله تبدیل کرد و اشک در چشم حضار جمع و حتی صدای گریه‌ی برخی از اعضای جلسه بلند شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
موکب

مهمانان اصلی این نشست موکب‌دارانی بودند که آمده بودند از سر صدق مشکلات خود را بگویند، مگر می‌شود چنین نشستی به اشک برای حسین‌بن علی(ع) منور نشود، مگر می‌شود یادگاران دفاع مقدس باشند و جای از دل گفتن و بر دل نشستن خالی باشد.

در این نشست پس از بحث و تبادل نظر پیرامون مشکلات موکب‌داران توسط نمایندگان آنان از جمله «محمدتقی قاسمی» و «کریم نظری» و دیگر اعضای کمیته مشارکت‌های مردمی اربعین،  «قاسم سلیمانی‌دشتکی» استاندار ایلام ، اظهار کرد: ساماندهی موکب‌ها به صورت مجتمع و با جانمایی مشخص و مدیریت واحد می‌تواند به حل بسیاری از مشکلات کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه باید مراقب بود تا اسرافی در موکب‌ها صورت نگیرد ، اظهار کرد: با فعالیت‌های زیرساختی که انجا گرفته است مشکلات تردد در مرز مهران نسیبت به سال و سال‌های گذشته کمتر خواهد بود.سند جامع اربعین استان نیز تدوین شده و فردا پیش‌نویس آن تقدیم وزیر کشور خواهد شد.

در ادامه، «حسین کلانتری»مدیرکل امنیتی وزارت کشور با بیان اینکه ایلام به برکت اربعین جهانی شده است، اظهار کرد: در اربعین سال ۱۳۹۴ یک‌دفعه هوا بارانی شد، آن شب ۷۰ هزار زائر برگشته بودند، همه‌ی اینها اسکان و حمل و نقل و تغذیبه می‌خواستند، همه موکب‌داران آمده‌بودند کمک کنند، زنان مهرانی تخم‌مرغ‌های پخته شده را در کنار خیابان گذاشتند، مردم خانه‌های خود را به روی زائران باز کرده بودند، پایگاه‌های مقاومت دست به کار شدند و آن شب امام حسین(ع) کمک کرد ما شرمنده نشدیم.آن شب سردار حسینی فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام مانند دوران دفاع مقدس همه پایگاه‌های مسیر را  فراخوان دادند و زائران خود را به ایلام رساندند و همه به معنای واقعی پای کار بودند تا به زائران امام حسین(ع) کمک کنند.این مردم با امام حسین(ع) عزت یافته‌اند و هر چه که دارند در طبق اخلاص گذاشته‌اند و دغدغه‌های امروز موکب‌داران به خاطر امام حسین است و خداوند به تمام کسانی که کمک می‌کنند تا مردم دین خودشان را ادا کند توفیق روزافزون خواهد داد.

«حسین ذوالفقاری»  رئیس ستاد مرکزی اربعین نیز در این نشست اظهار کرد: کار در ستاد اربعین با دل پیوند خورده است و توفیقی است که نصیب افراد فعال در این حوزه شده است.

وی گفت: در حوزه اربعین دستگاه‌ها متفاوت عمل می‌کنند و بسیار پای کار هستند و الان در کل کشور همه عاشقانه و دلی پای کار می‌روند. تقریبا ۳۰ تا ۴۰ هزار نفری که در آن سوی مرز خدمات‌ارائه می‌کنند که دو سه ماه آنجا هستند، عده‌ای از کارکنان دولت مرخصی بدون حقوق می‌گیرند و با هزینه شخصی می‌روند که خدمت کنند که این داستان داستان دیگری است.

منبع: ایسنا

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.