تبیان، دستیار زندگی

پیاده‌روی اربعین هم‌افزایی دینی و فرهنگی را به دنبال دارد

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با بیان اینکه امسال ۱۰ موکب مشترک متشکل از جوانان و نوجوانان را در مرز داریم گفت: در این موکب‌ها فعالیت‌های فرهنگی نشات گرفته از شعار انتخابی « «حب الحسین یجمعنا» را در دستور کار قرار داده‌ایم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب رضا ارزانی
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب رضا ارزانی در گفت‌وگو با ایسنا، با تشریح برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در ایام اربعین اظهار کرد: ما امسال موکب‌های مشترکی را بین کشور ایران و عراق داریم که این موکب‌ها تشکیل شده از جوانان ایرانی و عراقی است  که بخشی از آن در مرز برپا می‌شود و بخشی دیگر در کشور عراق. برپایی این موکب‌ها به دلیل این است که بتوانیم هم افزایی را در ایام اربعین بیشتر کنیم و بر همین اساس از شعار تعیین شده یعنی «حب الحسین یجمعنا» بهره برده‌ایم و موکب‌ها با همین شعار فعالیت خود را انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: ما ۱۰ موکب در مرزهای مهران، چذابه و شلمچه داریم که همه آنها تشکیل شده از جوانان و نوجوانان فعال در مساجد هستند. در این موکب‌ها علاوه بر اینکه پذیرایی از زائران صورت می‌گیرد بیشتر سعی کردیم برنامه‌های فرهنگی مثل تواشیح، قرائت قرآن، برنامه نقاشی برای کودکان، سخنرانی به سه زبان اردو، انگلیسی و فارسی را داشته باشیم و هر موکب حداقل ۲۰ نیرو از کانون‌های مساجد را از سراسر کشور در خود جای می‌دهد.

ارزانی یادآور شد: شعاری که امسال انتخاب شده بسیار ارزشمند است و می‌تواند باعث وحدت بیشتر بین مردم ایران و عراق شود. همانگونه که در رسانه‌ها و فضای مجازی دیده‌ایم مردم عراق از مردم ایران دعوت کرده‌اند و از آنها با شور و حرارت خاصی پذیرایی می‌کنند. پس این پیاده روی می‌تواند هم افزایی دینی و فرهنگی را ایجاد کند . کودکان و نوجوانان ما باید بدانند که ما و مردم عراق هم مذهب و هم مرام هستیم و اشتراکات زیادی داریم. جوانان و نوجوانان با دریافت این اطلاعات راحت‌تر می‌تواند به سمت فعالیت‌های دینی مشترک حرکت کنند.

منبع : ایسنا
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.