تبیان، دستیار زندگی
انسان‌های هدفمند و موفق همواره دنبال راهكارهایی می‌گردند تا با سرعت و كیفیت بیشتری اهدافشان را محقق و زندگی زیبایی را برای خود و اطرافیانشان مهیا نمایند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

منتظر تشکر نباش!

7 تاكتیك برای یك زندگی موفق(1)

منتظر تشکر نباش!

انسان‌های هدفمند و موفق همواره دنبال راهكارهایی می‌گردند تا با سرعت و كیفیت بیشتری اهدافشان را محقق و زندگی زیبایی را برای خود و اطرافیانشان مهیا نمایند.

هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی ، لازمه ی یك زندگی موفق و با نشاط است و افرادی كه به دنبال خوشبختی و سعادت می‌گردند ، قطعاً باید برای رسیدن به این نعمت بیكران، هدفمند و باانگیزه حركت كنند.

قصد داریم در 2 مقاله ، مهم‌ترین تاكتیك‌های یك زندگی موفق ،كه می‌تواند تحولی شگرف را در زندگی شما ایجاد نماید ، در قالب 7 تاكتیك راهبردی بیان کنیم. در این مقاله به ذکر و توضیح 3 مورد از آن می پردازیم :

1-  ذهن را سرشار از موفقیت و پیروزی نماییم .

انسان‌هایی در صحنه زندگی و كار موفق و پیروز خواهند شد كه در ابتدا این موفقیت و پیروزی را در ذهن خود ترسیم كرده و با تصویری كاملاً روشن و شفاف به سمت تحقق اهدافشان حركت نمایند و اطمینان داشته باشند كه پیروز خواهند شد.

آنچه را كه ذهن بتواند تصور و باور كند قابل دستیابی است به شرطی كه با ذهنیتی همواره مثبت توأم باشد و افكار منفی آن را مخدوش نكند.

پس بیاییم مسیر زندگی خود را بر مبنای باورهای مثبت و یك روحیه ی عالی طراحی كرده و با امید زیباتر شدن زندگی خود و اطرافیانمان  ، از فرصت‌های طلایی زندگی نهایت استفاده را بنماییم.

2-  دیگران را ببخشیم و با آنها مهربان باشیم

بخشش و مهربانی از صفات زیبای خدای متعال است و انسان‌هایی كه با چنین خصوصیتی در صحنه ی زندگی حضور دارند، در واقع آرامش عمیقی را برای خود مهیا می‌سازند؛ چرا كه وقتی انسانی از بخشش دیگران امتناع كند ، در واقع ترجیح می‌دهد در غم و غصه‌های گذشته باقی بماند و همواره كینه ی دیگران را در دل داشته باشد.

عفوكردن دیگران در واقع لذت بردن از زمان حال و خلق آینده‌ای زیباست.

وقتی كه ما با دیگران مهربان باشیم و به راحتی آنها را ببخشیم، آنها نیز تغییر كرده و رفتار خود را تصحیح می‌نمایند؛ پس انتخاب همیشه با ماست كه مهار زندگی خود را به دست بگیریم و در حال زندگی كنیم . یا اینكه خود را در لجاجت‌‌ها و پریشانی‌های گذشته زنجیر كنیم.

3- انتظار قدردانی و سپاسگزاری نداشته باشیم

در یك زندگی موفق ، می‌بایست همواره اندیشه ی  از خود گذشتن و ایثار كردن جاری باشد ولی در قبال كارهایمان نباید انتظار قدردانی و سپاسگزاری از دیگران را داشته باشیم.

اگر اندیشه ما لذت بردن از كمك به دیگران باشد، دیگر به دنبال لذت تشكر و قدردانی نمی‌رویم .

در این عالم چیزی محو و نابود نمی‌شود چرا كه اگر امروز شما خدمتی به دیگران انجام دهید، در زمانی دیگر این محبت به بهترین شكل به شما برمی‌گردد.

نویسنده : سیدحسین میرباقری

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.