تبیان، دستیار زندگی

یوسف‌زاده: فیلم «آن بیست و سه نفر» به جشنواره فجر می‌رسد

نویسنده کتاب «آن بیست و سه نفر» از اتمام مراحل تولید فیلم سینمایی این اثر تا آغاز جشنواره فیلم فجر خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

احمد یوسف‌زاده

احمد یوسف‌زاده،‌ نویسنده کتاب «آن بیست و سه نفر»،‌ ضمن اشاره به جزئیاتی از مراحل ساخت فیلم سینمایی «آن بیست و سه نفر» گفت: اتفاق قشنگی که این روزها برای این کتاب در حال رخ دادن است، ساخت فیلم سینمایی براساس «آن بیست و سه نفر» است. این کتاب روایتگر خاطرات نوجوانانی است که در اسارتگاه‌های عراق حضور داشتند.

وی ادامه داد: من به عنوان مشاور کارگردان هر هفته از کرمان به تهران می‌آیم و سر صحنه حاضر می‌‌شوم. خوشبختانه کار خوب پیش می‌رود و قرار است که فیلم سینمایی «آن بیست و سه نفر» به جشنواره فیلم فجر برسد.

نویسنده کتاب «آن بیست و سه نفر» به بازخورد مخاطبان پس از مطالعه این کتاب و تأثیر آن بر نسل جوان اشاره و اضافه کرد: خوشبختانه کتاب هنوز مورد علاقه و توجه مردم هست. بازخوردهای مختلفی از زمان انتشار این کتاب از سوی مخاطبان به دست من رسیده که نشان می‌دهد این اثر مورد توجه مخاطبان به ویژه نسل جوان قرار گرفته است. به عنوان نمونه، دختری 17 ساله پیام داده بود که آدم معتقدی نیستم، اما خاطرات این اثر من را تحت تأثیر قرار داده است؛ یا گاه بخشی از این خاطرات را برای دانش‌آموزان تعریف می‌کنم، سراپا گوش می‌شوند. نسل جدید مشتاق شنیدن قصه‌های جنگ است.

کتاب «آن بیست‌ و‌ سه نفر» خاطرات خودنوشت احمد یوسف‌زاده، از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و نویسنده، از دوران اسارت 19 نوجوان کرمانی و چهار نوجوان دیگر است که در عملیات آزادسازی خرمشهر توسط ارتش بعث به اسارت درمی‌آیند. نویسنده در این کتاب شرح هشت ماه ابتدایی اسارت و اتفاقاتی که برای این گروه 23 نفره افتاده از جمله ملاقات با صدام در کاخ ریاست جمهوری عراق را روایت کرده است. این اثر شرحی است کوتاه از رشادت‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس.

فیلم سینمایی «بیست و سه نفر» به کارگردانی مهدی جعفری و تهیه کنندگی مجتبی فرآورده با حمایت سازمان اوج در حال تولید است.
منبع: تسنیم