تبیان، دستیار زندگی

لاغرها چگونه لباس بپوشند؟

انتخاب لباس مناسب برای افراد لاغر

راز این‌که بدون ورزش و تغییر واقعی در اندام‌تان ابهت بیشتری داشته باشید، در نحوه‌ی لباس پوشیدن‌تان نهفته است. البته بدون ورزش کردن و فقط با انتخاب لباس درست نمی‌توانید شبیه آرنولد شوارتزنگر به نظر بیایید، ولی بسیاری از مشکلات‌تان حل می‌شود...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
لاغرها چگونه لباس بپوشند؟
آیا لاغری موجب شده ابهت کافی را نداشته باشید؟ معمولا در این مواقع به شما توصیه می‌کنند که به باشگاه بروید، وزن‌تان را بالا ببرید و حجم عضلات‌تان را افزایش دهید. نمی‌توان تأثیر ورزش‌های قدرتی را بر عضله‌سازی انکار کرد. اما زمانی که سوخت‌وسازتان بسیار بالا باشد یا دغدغه‌های شغلی و خانواده هیچ فرصتی برای ورزش کردن باقی نگذارد.
معمولا اندام بزرگ‌تر باعث می‌شود قوی‌تر به نظر بیایید. این امر مزایای بسیاری به دنبال دارد. ضمیر ناخودآگاه ما فکر می‌کند اندام مناسب نشانه‌ی سلامتی است و ما را به ارتباط با افراد سالم تشویق می‌کند. تناسب اندام در روابط شخصی، موفقیت‌های شغلی و ارتباط با دوستان تأثیر می‌گذارد. مردها، مردان قوی را تحسین می‌کنند و زنان به مردان قوی گرایش بیشتری نشان می‌دهند.

راز این‌که بدون ورزش و تغییر واقعی در اندام‌تان ابهت بیشتری داشته باشید، در نحوه‌ی لباس پوشیدن‌تان نهفته است. البته بدون ورزش کردن و فقط با انتخاب لباس درست نمی‌توانید شبیه آرنولد شوارتزنگر به نظر بیایید، ولی بسیاری از مشکلات‌تان حل می‌شود.

۱- از پوشیدن لباس‌هایی که شما را ضعیف نشان می‌دهند، خودداری کنید

اولین گام برای اینکه باابهت‌تر دیده شوید، پرهیز از پوشیدن لباس‌هایی است که شما را از نظر جسمی ضعیف‌تر نشان می‌دهند. اگر در گذشته این لباس‌ها را می‌پوشیدید، دیگر نپوشید و برای همیشه خریدن این‌گونه لباس‌ها را کنار بگذارید. پوشیدن لباس‌های گشاد شما را از لحاظ جسمی ضعیف‌تر نشان می‌دهد. بسیاری از افراد لاغر گمان می‌کنند با پوشیدن لباس گشاد می‌توانند ضعف اندام‌شان را مخفی کنند و قوی‌تر به نظر بیایند. در حالی‌که این باور غلط است. با پوشیدن لباس‌های گشاد شبیه مترسک می‌شوید. لباس‌تان نباید زیاد گشاد یا چسبان باشد.

در پوشیدن لباس به شانه‌ها و آستین توجه ویژه‌ای داشته باشید. باید درز شانه‌ی لباس در لبه‌ی شانه‌تان قرار بگیرد. اگر درز شانه‌ی لباس از لبه‌ی شانه‌تان پایین‌تر بیاید، دیگران احساس می‌کنند که انگار لباس دارد از تن‌تان می‌افتد. اگر آستین لباس بیش از اندازه گشاد باشد، لاغری بازوان‌تان بیشتر آشکار می‌شود و دیگران احساس می‌کنند لباس دارد به تن‌تان زار می‌زند!

مواردی که گفتیم در مورد تی‌شرت نیز صادق است. اگر آستین تی‌شرت گشاد باشد، بازوان‌تان شبیه ماکارونی به نظر می‌آیند. بنابراین وضعیت آستین تی‌شرت نیز بسیار مهم است. آستین تی‌شرت نباید زیاد گشاد یا تنگ باشد.

پوشیدن شلوارهای جین تنگ و چسبان ظاهر خوبی ندارد و موجب می‌شود پایتان شبیه یک تکه چوب به نظر بیاید.

از انتخاب پوشیدنی‌های جانبی بزرگ خودداری کنید. به عنوان مثال بستن ساعت مچی بزرگ یا کراوات پهن برای کسانی که لاغرند، ظاهر ناخوشایندی ایجاد می‌کند. بهتر است این لوازم نیز متناسب با وضعیت شما باشد. با به کار بستن همین نکات می‌توانید تغییرات چشمگیری در وضعیت ظاهری‌تان ایجاد کنید. اما عجله نکنید. هنوز با شما کار داریم.

۲- پوشیدن کت را جدی بگیرید!

آیا می‌دانید تنها یک مورد خاص چقدر می‌تواند در ظاهرتان تغییر ایجاد کند؟ صحبت از بادگیری نیست که هر روز می‌پوشید. منظورمان از یک مورد خاص، پوشیدن کت است. کت‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا اندام مردان را برجسته‌ و عضلانی‌تر نشان دهند. اما چگونه؟

وجود بالشتک‌ها در قسمت شانه‌ی کت، شانه‌هایتان را سربالا و کشیده‌تر نشان می‌دهد. این بالشتک‌ها عرض شانه‌تان را از هر طرف حدود ۱٫۲ سانتی‌متر افزایش می‌دهند. شاید این عدد به نظرتان چشم‌گیر نیاید، ولی در عمل تأثیر بسزایی در ابهت و قدرت‌تان دارد. بالشتک شانه‌ی کت نباید خیلی بزرگ باشد. اندازه‌ی آن باید متناسب و معقول باشد.

انتخاب یک کت مناسب شانه‌هایتان را کشیده‌تر و دور شکم‌تان را باریک‌تر نشان می‌دهد. در نتیجه اندام‌تان شبیه عدد ۷ می‌شود و این حالت اندام، نمادی از اندام مناسب برای آقایان است. همچنین یقه‌ی کت نیز با داشتن حالتی شبیه عدد ۷ در القای بیشتر این حس مؤثر است.

کت از نیم‌تنه تا گردن‌تان را پوشش می‌دهد. در قسمت سینه و شانه‌ی کت پیراهن (و شاید کراوات) قرار می‌گیرد. تضاد رنگی که پیراهن ایجاد می‌کند، نظر بیننده را به سمت خود و در نتیجه شانه‌‌تان منحرف می‌کند؛ جایی که شانه‌تان به لطف پوشیدن کت کشیده‌تر شده است.

۳- چند لایه لباس بپوشید

افزوده شدن هر لایه لباس، شما را پُرتر نشان می‌دهد. شاید یک لایه لباس به تنهایی تأثیر چندانی نداشته باشد. ولی وقتی چند لایه لباس روی هم قرار بگیرد، تغییر چشمگیری در اندام‌تان به وجود می‌آید. نکته‌ی مهم این است که چند لباس کلفت را روی هم نپوشید! درست است که این گونه اندام‌تان بزرگ‌تر دیده می‌شود، ولی کمی شبیه به نماد شرکت میشلن (شرکت تایرسازی فرانسوی) می‌شوید!

به جای پوشیدن چند لایه لباس کلفت، هم از لباس نازک و هم از لباس‌های کلفت‌ در پوشش‌تان استفاده کنید. لباس‌های نازک را اول بپوشید و بر روی آن‌ها لباس‌های کلفت‌تر را به تن کنید.

از آنجایی که احتمالا تمام لباس‌هایی که می‌پوشید (به غیر از لباس زیر) در ظاهرتان قابل رؤیت است، هماهنگی و ترکیب رنگ لباس‌ اهمیت بالایی دارد. اگر برای ست کردن رنگ لباس‌ مطمئن نیستید، بهتر است از رنگ‌های یک خانواده و رنگ‌های خنثی در ست لباس‌تان استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توانید یک پیراهن سبز را با یک پلیور سبز تیره و یک کت خاکستری ست کنید. بسیاری در ست کردن رنگ لباس‌شان مشکل دارند، ولی کلید موفقیت در این راه رعایت سادگی است.

۴- جنس لباس‌تان باید اندام‌ شما را حجیم‌تر نشان دهد

انتخاب جنس مناسب لباس راه دیگری برای افزایش ابهت‌تان است. به طور کلی هر چیزی که با لمس کردن حس ناهمواری بیشتری بدهد، برای بزرگ‌تر نشان دادن اندام‌تان بهتر است. علاوه بر بافت لباس، باید به ضخامت یا کلفتی لباس نیز توجه کنید.

بافت‌های زبر و کلفت چند سالی است که محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند. پوشیدن این لباس‌ها در فصول سرد سال تا حدی کار را برای‌تان آسان می‌کند. بنابراین چند بافت کلفت در کمد لباس‌تان داشه باشید تا بتوانید در جاهای خودمانی‌تر به جای کت بپوشید. این لباس‌ها هم‌ ضخامت بیشتری دارند و هم طرح‌های برجسته دارند. هر دوی این عوامل در بزرگ‌تر نشان دادن اندام‌تان مؤثرند. بنابراین با انتخاب این لباس‌ها می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید.

۵-کاری کنید که گردن‌تان کلفت‌تر به نظر بیاید

بسیاری وقتی که می‌خواهند هیکلی‌تر به نظر بیایند، از توجه به گردن غافل می‌شوند. بیشتر توجه افراد بر روی قفسه‌ی سینه، شکم، بازوها و پاهاست. در حالی‌که ارسطو در کارهایش در زمینه‌ی چهره‌خوانی (نحوه‌ی قضاوت دیگران از روی ظاهرشان) به این نتیجه رسیده بود که گردن کلفت‌تر نشانه‌ی شجاعت و قدرت بیشتر و گردن نازک‌تر نشانه‌ی ضعف و بزدلی است.

با این اوصاف شاید قلدری بعضی از بچه‌ها در دوران مدرسه و کتک زدن بچه‌هایی که گردن نازک‌تری داشتند، اتفاقی نبوده باشد. اگر گردن‌تان دراز و باریک است، باید کاری کنید که گردن‌تان کمی کوتاه‌تر و کلفت‌تر به نظر بیاید. می‌توانید به کمک یقه‌ی لباس‌تان این مشکل را حل کنید. از پلیور و ژاکت‌های استفاده کنید که یقه‌شان زیپی، ایستاده، قیفی و یا حالت شالی داشته باشد.

۶- از رنگ‌ها و الگوهای مناسب در لباس‌تان استفاده کنید

بیشتر مواردی که تاکنون به آن اشاره کردیم، برای فصول سرد سال مناسب‌اند. ولی با افزایش دما و گرم‌تر شدن هوا چه باید کرد؟ قطعا نمی‌توان در فصول گرم سال چند لایه لباس پوشید! نگران نشوید. برای فصول گرم سال نیز ترفندهایی وجود دارد.
بسیاری از افراد می‌دانند که رنگ‌های تیره ما را لاغرتر نشان می‌دهد. اما چیزی که کمتر کسی از آن مطلع است، تأثیر رنگ‌های روشن در چاق‌تر و هیکلی‌ نشان دادن ماست. شاید به همین دلیل اتاق‌های با رنگ روشن جادارتر از اتاق‌های با رنگ تیره‌ به نظر می‌آیند. بنابراین بهتر است برای اینکه اندام‌تان بزرگ‌تر به نظر بیاید، از رنگ‌های روشن مانند سفید و بژ در لباس‌تان استفاده کنید.

دلیل دیگری که باعث می‌شود رنگ‌ روشن برای‌تان مناسب باشد، توانایی این رنگ‌ها در بهتر نشان دادن عضلات‌تان است. سایه‌ها در رنگ‌های روشن بهتر مشاهده می‌شوند. بنابراین لباس روشن بهتر برجستگی‌های بدن‌تان را نشان می‌دهد. ممکن است عضلات بزرگی نداشته باشید، ولی رنگ‌های روشن دید بهتری نسبت به عضلات کوچک بدن‌تان ایجاد می‌کنند.

تکلیف الگوها و طرح‌های لباس چیست؟ پوشیدن یک تی‌شرت راه‌راه افقی، قفسه‌ی سینه‌تان را بزرگ‌تر و شانه‌هایتان را کشیده‌تر نشان می‌دهد. همچنین چون راه‌راه تی‌شرت روی آستین شما هم ادامه دارد، بدن‌تان بیشتر به حالت عدد ۷ در می‌آید.

در مورد پیراهن‌های چهارخانه، هر چه اندازه‌ی این خانه‌ها ریزتر باشد هیکل‌تان درشت‌تر به نظر می‌آید. بنابراین در هنگام خرید پیراهن چهارخانه آنهایی را انتخاب کنید که چهارخانه‌های کوچک یا متوسط دارند.

با بهبود ظاهر خود، اعتماد به نفس‌تان را نیز بهبود ببخشید

برای نشان دادن قدرت رهبری، نیروی ذهنی و شخصیت بالا نیازی نیست که حتما بدنی تنومند داشته باشید. هر چند نشان دادن این ویژگی‌ها در ملاقات اول بسیار دشوار است.

ما به طور ناخودآگاه دیگران را بر اساس ظاهرشان قضاوت می‌کنیم. ممکن است آنها را تحسین یا نقد کنیم. همین اتفاق در مورد خودمان نیز می‌افتد. دیگران هم در برخورد اول از ظاهرمان در مورد ما قضاوت می‌کنند. به همین دلیل ظاهر افراد در نشان دادن ویژگی‌های رفتاری‌شان مؤثر است. بر این اساس هر کسی باید بر روی تناسب اندامش کار کند. ولی اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید یا نمی‌توانید عضلات‌تان را حجیم‌تر کنید، از نکات این مقاله استفاده کنید.

با پوشیدن لباس‌های مناسبی که به آن‌ها اشاره کردیم، دیگر حسرت نداشتن بدنی عضلانی را نخورید. با این لباس‌ها نه تنها از لحاظ ظاهری قوی‌تر به نظر می‌آیید، بلکه این قدرت را در درون خود نیز احساس خواهید کرد.
منبع : زیبامون
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.