تبیان، دستیار زندگی

آشنایی با روش تهیه‌ی دیزی سنگی

نخود و لوبیا را از شب قبل در اب خیس کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دیزی سنگی

مواد اولیه:

نخود و لوبیای سفید باهم ۱ لیوان
گوشت گوسفند با استخوان و چربی ۵۰۰ گرم
گوجه فرنگی ۳ عدد
پیاز ۲ عدد
سیر ۳ حبه
سیب زمینی ۵ عدد
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
فلفل سبز ۳ عدد
نمک ، فلفل ، آبلیمو مقدار لازم

روش تهیه:

نخود و لوبیا را از شب قبل در اب خیس کنید ، گوشت را همراه چربی و استخوان به همراه نخود و لوبیا و ۱ عدد از پیازها ، ۳ حبه سیر و گوجه فرنگی های که پوست گرفته اید در ظرف مناسبی بریزید و شش برابر حجم آنها آب از قبل جوشیده سرد اضافه کنید.
اگر از ظرف مخصوص دیزی استفاده میکنید حتما از شعله پخش کن استفاده کنید ( این ظرف زمان پخت را طولانی تر ولی طعم دیزی را بهتر و جا افتاده تر میکند ) ، بعد از حدود یک ساعت و نیم فلفل سبز ها را به دیزی اضافه کنید ، در تمام مراحل پخت دقت کنید که شعله زیر ظرف ملایم باشد تا غذا ارام ارام جا بیفتد.
یک ساعت بعد از اضافه کردن فلفل ، سیب زمینی ها را داخل غذا بریزید ، پیازی که اول به غذا اضافه کردید از ظرف خارج کنید و دور بیندازید سپس چربی گوشت را نیز از ظرف خارج کرده و به همراه یک عدد پیاز باقیمانده خوب بکوبید و داخل غذا بریزید.
وقتی گوشت و نخود و لوبیا نرم و پخته شدند میتوانید نمک و فلفل سیاه را به غذا اضافه کنید ، در صورتی که غذای شما رنگ دلخواه را نداشت میتوانید از یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی سرخ شده در کمی روغن داخل غذا استفاده کنید ، هر چه زمان پخت دیزی طولانی تر باشد غذایی جا افتاده تر و خوش رنگ تر خواهید داشت.
دیزی را به دلیل پخت طولانی با آب زیاد درست میکنند و بهتر است در شروع کار به اندازه کافی در ظرف آب بریزید تا مزه دیزی در اثر اضافه کردن آب در طول پخت تحت تاثیر قرار نگیرد ، میتوانید بجای چربی گوشت از مقداری دنبه استفاده کنید ، هنگامی که گوشت را میپزید از ابتدا به آن نمک و ادویه نزنید چون باعث دیرپز شدن گوشت میشود.
آبلیمو را هنگام سرو غذا داخل ظرف بریزید در غیر اینطورت طعم غذا در اثر جوشیدن آبلیمو تلخ خواهد شد ، میتوانید از لیموعمانی نیز بجای ابلیمو استفاده کنید و در اینصورت باید یک ساعت قبل از پایان پخت حدود ۵ لیموعمانی را با چنگال چند بار سوراخ کرده و اضافه کنید
منبع: پرشین وی
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.