تبیان، دستیار زندگی

آشنایی با روش تهیه‌ی کوفته بادمجان با سس مخصوص

مقداری نمک به بادمجان زده و به مدت ۲۰ دقیقه کنار بگذارید تا تلخی آن از بین برود بعد آن را شسته و خشک کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 کوفته بادمجان با سس مخصوص

مواد اولیه:

گوشت چرخ شده: ۱۰۰ گرم
بادمجان قلمی (پوست کنده و حلقه ای شده): ۴ عدد
پیاز (رنده شده): ۱ عدد
تخم مرغ: ۳۴ عدد
سیر (له شده): ۱ حبه
گردو (خردشده): ۵ عدد
پنیر موتزارلا (رنده شده): ۴ ق س
جعفری (خردشده): ۲ ق س
پودر سوخاری: ۱ پیمانه
به میزان لازم نمک، فلفل
پودر پاپریکا: به میزان لازم
زردچوبه: ۱ ق چ
آرد سفید: به میزان لازم
روغن مایع: به میزان لازم
پیاز (ریز خرد شده): ۱ عدد
رب گوجه فرنگی: ۱ ق س
گوجه فرنگی (رنده شده): ۲ عدد
فلفل دلمه ای سبر (نگینی خردشده): ۱ عدد
نمک و فلفل: به میزان لازم
روغن زیتون: ۲ ق س 

روش تهیه:

مقداری نمک به بادمجان زده و به مدت ۲۰ دقیقه کنار بگذارید تا تلخی آن از بین برود بعد آن را شسته و خشک کنید. بادمجان را داخل سینی فر (از قبل ورق آلومینیومی قرار داده و با مقداری روغن چرب شده) در طبقه وسط فر از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شده بگذارید تا طلایی رنگ شود. بعد از فر خارج کرده و بگذارید تا خنک شود.بادمجان را به همراه پیاز داخل دستگاه غذاساز پوره کرده، سپس گوشت، ۱ پیمانه پورد سوخاری ۱ عدد تخم مرغ، سیر و گردو را به آن افزوده و به مدت ۳۰ ثانیه مخلوط کنید. مخلوط مواد را داخل ظرفی بریزید. بعد پنیر، جعفری نمک، فلفل، پودر پاپریکا و زردچوبه را به آن افزوده و کاملا ورز داده و با در بسته به مدت ۳۰ دقیقه داخل یخچال بگذارید.
در ادامه داخل تابه ای کوچک و گود حدود ۱ پیمانه روغن مایع ریخته و روی حرارت متوسط بگذارید تا گرم شود. از مواد کوفته به اندازه یک نارنگی برداشته و در دست به شکل گلوله درآورید. کوفته بادمجان سپس به ترتیب درون آرد سفید، ۲ عدد تخم مرغ (از قبل با استفاده از چنگالی کمی زده شده) و مقداری پودر سوخاری غلتانده و داخل تابه سرخ کنید. بعد آن را روی دستمال آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافه آن خارج شود. برای تهیه سس؛ روغن زیتون را داخل تابه ای گرم کرده و پیاز را درون آن تفت دهید تا سبک شود. سپس رب گوجه فرنگی را به آن افزوده و تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود. بعد گوجه فرنگی فلفل دلمه ای، نمک و فلفل را به آن افزوده و تفت دهید تا به غلظت برسد.
کوفته را همراه با سس آماده شده، سرو کنید. سپس به دلخواه با جعفری خردشده و مقداری پنیر پارمزان تزیین کنید. از نظر طب قدیم بادمجان گرم و خیلی خشک است. بادنجان برخلاف اعتقاد عوام خواص زیادی دارد. مهم ترین خاصیت آن کم کالری بودن آن می باشد که غذای بسیار خوبی برای کسانی است که می خواهند وزن کم کنند؛ زیرا دارای ویتامین و مواد معدنی می باشد.
منبع: پرشین وی
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.