تبیان، دستیار زندگی

تبیان بررسی می‌کند:

راهکارهای دفاع محترمانه از خود

بخش مشاوره وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، مقاله اینترنتی «چگونه محترمانه از خودمان دفاع کنیم؟» را منتشر کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
جرئت مندی
 به گزارش روابط عمومی، مریم گل محمدی در این مقاله با اشاره به اینکه بتوانید در موقعیت‌های مختلف به‌خوبی از حق خودتان دفاع کنید باید مهارت جرئت‌مندی را به‌خوبی بیاموزید. 
در بخشی از متن این مقاله آمده است: «یک نظام اعتقادی و ارزشی را قبول کنید که به شما رخصت ابراز وجود بدهد. این گام، دشوارترین گام است. بدین معنی که چنین نظامی است که به شما اجازه می‌دهد خشمگین شوید، نه بگوئید، درخواست کمک کنید و خطا کردن را قبول کنید
این مهارت‌ها عبارت‌اند از جرئت‌مندی اساسی‌، جرئت‌مندی قوی، جرئت‌مندی فزاینده از طریق گفتار با من آغاز شونده
از بهترین مهارت‌های ارتباطی خود استفاده کنید. تماس چشمی مستقیم برقرار کنید: وضع بدنی مناسب به خود بگیرید، حالات چهره خود را مناسب با پیام انتخاب کنید، سطح و آهنگ مناسب صدای خود را حفظ کنید، زمانی مناسبی را برای جرئت‌مندی انتخاب کنید.
شما می‌توانید در ارتباطی که با دوستان و اعضای خانواده خود برقرار می‌کنید این مهارت‌ها را تمرین کنید ولی به آن‌ها ابتدا بگوئید که مشغول چه‌کاری هستید! روی کمک آن‌ها می‌توانید حساب بازکنید، در مورد چگونگی انجام مهارت‌ها‌، از این افراد بازخورد دریافت کنید. ارتباط صادقانه در درازمدت به روابط شما یاری می‌رساند. در آغاز سعی نکنید رفتارتان را در مورد موقعیت‌های دشوار و فشار آور تغییر دهید. ابتدا در موقعیت‌های که کمترین احتمال خطر را دارد، تمرین کنید.»
علاقمندان می توانند مقاله اینترنتی «چگونه محترمانه از خودمان دفاع کنیم؟» را در بخش مشاوره وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان مطالعه کنند.