تبیان، دستیار زندگی

حجت‌الاسلام شجاعی، زائر کربلا شد+عکس

پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالقاسم شجاعی، صبح امروز با حضور صدها تن از وعاظ، مبلغین، مسؤولان کشوری و مردم دوست‌دار اهل بیت (ع) تشییع شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تشییع آیت الله شجاعی، تشییع حجت الاسلام

مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالقاسم شجاعی، خطیب سرشناس تهران، رییس جامعه مبلغین و از شاگردان آیت‌الله محمدتقی فلسفی، صبح امروز دوشنبه ۲۳ مهرماه از حسینیه فاطمیون تهران برگزار شد.

در این مراسم که با حضور جمعی از وعاظ و خطبای نامدار تهران مانند حجج اسلام قرائتی، ناصر نقویان، عبدالحمید شهاب، احسان بی‌آزار تهرانی، مصطفی کرمی و ... برپا شد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی، امام جمعه موقت تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری، رئیس سابق دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری و حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی اختری، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام شجاعی که از ساعتی قبل از زمان اعلام شده آغاز شده بود، با قرائت زیارت عاشورا، روضه‌خوانی و سینه‌زنی ادامه یافت و آیت‌الله میرسجادی از علمای مطرح تهران بر بدن وی نماز گزارد.

پیکر این واعظ سرشناس و قدیمی تهران، مشهور به «فلسفی ثانی» آنگاه در حالی که در «عماری» مخصوص تشییع علمای بزرگ قرار داده شده بود، روی دست صدها نفر از علاقه‌مندان خاندان عصمت و طهارت به سمت میدان شهدای تهران تشییع شد.

پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالقاسم شجاعی، پس از تشریفات اداری به عراق منتقل شده و طبق وصیت او در قبرستان وادی کربلا به خاک سپرده خواهد شد.

یادآور می‌شود بدن این واعظ شهیر تهران، شب گذشته همراه با روضه‌خوانی و توسل به حضرت رقیه سلام‌الله علیها در حسینیه فاطمیون غسل داده شد. سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات، حاج منصور ارضی و حاج علی انسانی در این مراسم حاضر بودند.

حجت‌الاسلام سیدابوالقاسم شجاعی، جمعه شب در ۸۶ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

انتهای پیام/
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.