تبیان، دستیار زندگی

رمان «رئیس‌جمهور گم شده» منتشر شد

ترجمه رمان «رئیس‌جمهور گم شده» نوشته‌ بیل کلینتون و جیمز پترسون منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رمان «رئیس‌جمهور گم شده»

 این رمان که حاصل کار مشترک بیل کلینتون، رئیس‌جمهور اسبق ایالات متحده آمریکا و جیمز پترسون، نویسنده‌ مطرح داستان‌های پلیسی است، توسط  امین جعفری و معین عبداللهی از مترجمان انتشارات تراشه دانش و از مجموعه کتاب‌های «دریچه» منتشر شده است.

در معرفی این کتاب عنوان شده است: بیل کلینتون سیاستمدار شناخته‌شده‌ آمریکایی برای روایت ماجرایی سیاسی به ادبیات پناه آورده است و برای رسیدن به این هدف از جیمز پترسون، نویسنده‌ای که سالانه ۱۴ کتاب مختلف وارد بازار کتاب می‌کند و مجله‌ «فوربز» وی را پردرآمدترین نویسنده جهان نامیده است، کمک گرفته.
پترسون تنها طی یک دهه‌ گذشته بالغ بر ۷۰۰ میلیون دلار از فروش کتاب‌های خود کسب کرده است که این گواهی بر مدعای مجله‌ «فوربز» است.
رمان «رئیس‌جمهور گم شده » در دو هفته‌ اول انتشار خود با استقبال بالایی روبه‌رو شد که این امر در دوره‌ حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید نکته‌ای تأمل‌برانگیز است.
کلینتون که در این رمان داستان ناپدیدشدن ناگهانی رئیس‌جمهور آمریکا را روایت می‌کند، درباره‌ کتاب خود می‌گوید: «این کتاب ترکیبی از داستان‌های توطئه، حملات سایبری و جنگ پشت پرده‌ قدرت‌های جهانی است».
مجله‌ «گاردین» درباره این کتاب می‌نویسد: «اگرچه بسیاری از پروژه‌های کلینتون در دوره‌ زمامداری پست ریاست‌جمهوری با مشکل مواجه شد یا ناتمام ماند، اما این هشت سال سبب شد داستان جنایی جذابی وارد بازار کتاب شود.»
طبق اعلام شبکه‌ تلویزیونی «شوتایم» ، به زودی تولید سریالی با اقتباس از این رمان کلید خواهد خورد.


منبع: ایسنا