تبیان، دستیار زندگی

«لاک قرمز» چقدر گنجایش داشت که سریال ۳۰ قسمتی شود؟

علاقه مندان به سینما اگر یادشان باشد دو سال پیش فیلم جمع و جور و شریفی به نام «لاک قرمز» در سینماها روی پرده رفت که پانته‌‌‌آپناهی‌ها، بهنام تشکر، پردیس احمدیه و مسعود کرامتی در آن بازی می کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لاک قرمز

 فیلم در سی و پنجمین جشنواره فجر کاندیدای دریافت سیمرغ بهترین فیلم و نامزد دریافت سیمرغ بهترین کارگردانی در بخش نگاه نو هم شد. فیلمی به کارگردانی سید جمال سیدحاتمی و تهیه‌کنندگی کامران مجیدی که اواخر پاییز سال ۹۵ اکران شد، ولی در نهایت به زحمت توانست با فروش یک میلیارد و دویست میلیونی اش از پرده کنار رود. حالا اما خبر تازه ای از سوی روابط عمومی تلویزیون منتشر شده که در آن آمده فیلم سینمایی «لاک قرمز» قرار است در قالب یک سریال در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای برای شبکه پنج سیما تولید ‌شود.
گویا این سریال در ادامه نسخه سینمایی این اثر ساخته می‌شود و نقش اصلی آن را کاراکتر دختر خانواده دارد که بعد از فروپاشی خانواده‌اش سعی دارد تا آن‌ها را دور هم جمع کند و در آخر خود یکی از کارآفرینان برتر کشور می‌شود. نقشی که در نسخه سینمایی پردیس احمدیه آنرا بازی کرد. «لاک قرمز» مضمونی اجتماعی دارد و درباره خانواده، ارتباط والدین با فرزندان و مشکلات جامعه است.
قصه سریال «لاک قرمز» با سینمایی آن متفاوت است و موضوع قاچاق کالا در آن پررنگ‌تر است. محتوای اصلی قصه، ضررهای قاچاق کالا و تأثیر مخرب آن روی خانواده‌هاست و تلاش یک انسان برای امرار معاش و نجات زندگی خانواده‌ای را به تصویر می‌کشد.
در خبر مذکور آمده ممکن است همان بازیگران نسخه سینمایی در سریال ۳۰ قسمتی «لاک قرمز» هم حضور داشته باشند؛ اما این احتمال هم وجود دارد تا سن بازیگر نقش اصلی که همان دختر است تغییر کند و گروه تولید نتوانند بازیگر نسخه سینمایی را انتخاب کنند.
همه اینها به کنار نکته عجیب اینجاست که فیلم «لاک قرمز» در نسخه سینمایی اش هم در برخی لحظات از مشکل ریتم کند رنج می برد و متریال روایت برای یک فیلم هم کافی نبود. با این حساب مشخص نیست چطور چنین قصه ای برای یک سریال مناسب تشخیص داده شده.
کامران مجیدی اواخر پارسال در این باره به خبرنگار مهر گفته بود:«سریال «نیکان» را به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی می سازیم که نسخه سریالی از فیلم سینمایی «لاک قرمز» است و با همین نام موقت نیز تصویب شده است. ما و شبکه فعلا برای یک طرح کلی به توافق رسیده ایم و ابتدا باید ۱۰ قسمت اولیه این سریال را به نگارش درآوریم.این سریال براساس سیاستگذاری های تلویزیون ساخته می شود ولی قهرمان داستان باز هم یک دختر نوجوان است».


منبع: بانی فیلم