تبیان، دستیار زندگی

«نشان ارادت»؛ رازها و نذرهای بازیگران و ورزشکاران

برنامه تلویزیونی «نشان ارادت» از ابتدای ماه محرم به روی آنتن شبکه دو سیما رفت و قرار است تا آخرین شب ماه صفر پخش شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
«نشان ارادت»؛ رازها و نذرهای بازیگران و ورزشکاران

برنامه تلویزیونی نشان ارادت، گفت‌وگو محور است و هر روز یک مهمان شناخته‌شده مقابل دوربین این برنامه می‌رود. تاکنون 23قسمت از این برنامه به روی آنتن رفته است و 37 قسمت دیگر نیز در روزهای آینده پخش می‌شود.
«پویان هدایتی» تهیه‌کننده «نشان ارادت» می‌گوید: این برنامه تلویزیونی 6 سال است که با همین تیم تولید مقابل دوربین می‌رود البته در این مدت، نام‌های گوناگونی از جمله چلچراغ، حس مشترک و حب الحسین داشته است اما امسال قرار شد نام دیگری برای آن در نظر گرفته شود تا شبکه بتواند به جز ماه محرم و صفر در ایام دیگری نیز این برنامه را روی آنتن ببرد به همین خاطر پس از مشورت‌های گوناگون، نشان ارادت به عنوان نام این برنامه مناسبتی انتخاب شد.

   از نسیم تا شبکه دو

او توضیح داد: این برنامه در سال‌های شروع از شبکه نسیم پخش شد اما بعدها از شبکه 2 به روی آنتن رفت، هدایتی در این باره توضیح می‌دهد: کنداکتور پخش تنها علت تغییر این برنامه از شبکه نسیم به شبکه دو سیما بود و زمان برنامه از 30 تا 40 دقیقه می‌رسید اما شبکه نسیم نمی‌توانست این زمان را در اختیار ما بگذارد و به همین خاطر قرار شد برنامه از شبکه دو سیما پخش شود.
این تهیه‌کننده جوان که طرح تولید این برنامه را نیز خود نوشته است ادامه داد: بعد از انتخاب اسم و تیم تولید، یکی از چالش‌های بزرگ ما انتخاب افرادی شناخته‌شده بود که نذرها و یا رازهایی با امام حسین (ع) داشته باشند و در هیچ برنامه و یا مصاحبه‌ای از این نذرها و رازها صحبتی نکرده باشند زیرا می‌خواستیم دوربین «نشان ارادت» را فقط روی حس و حال این افراد زوم کنیم و مطمئن بودیم راه سختی پیش رو داریم.

  60 مهمان انتخابی

وی با یادآوری اینکه نشان ارادت 10 روز پیش از ماه محرم با همکاری ستاد بازسازی عتبات وعالیات در استودیویی واقع در موزه قصر تهران کلید خورد، گفت: زمان زیادی را برای طراحی دکوراسیونی در خور این برنامه، صرف کردیم و سپس با کمک برخی تیم سوژه‌یابی و اتاق فکر، فهرستی از مهمان‌های برنامه تهیه شد و در نهایت، 60 فرد شناخته‌شده انتخاب شدند تا مقابل دوربین این برنامه از راز و نیازهایشان بگویند.
هدایتی اظهار داشت: قرار بر این بود که برنامه نشان ارادت مقابل دوربین، مجری نداشته باشد به همین خاطر «مونا اورعی» مهمان برنامه را از پشت دوربین همراهی می کرد و مسئولیت پرسش و پاسخ از مهمان‌ها را برعهده گرفت.

  شمرخوان‌های ارادتمند

او خاطرنشان کرد: با سه هدف الگوسازی، یافتن قالب‌های نو برای عرضه ارزش‌ها و هدایت عزاداری‌ها و بهره‌وری از آنها، طراحی و آیتم‌های متفاوتی برای «نشان ارادت» در نظر گرفته شد، از همین رو برای اولین بار از زتعزیه دعوت کردیم تا مقابل دوربین قرار بگیرند و از ارادتشان به امام حسین (ع) بگویند و یا سراغ اتوشویی‌هایی رفتیم که در ایام عزاداری محرم، لباس عزاداران را رایگان می‌شستند و گزارش‌های مردمی مختلفی تهیه کردیم.

   انگشترهایی از سنگ مزار امام (ع)

هدایتی بیان داشت: در طول ساخت این برنامه، کارشناسان سازمان عتبات و عالیات تیم سازنده این برنامه را همراهی می‌کردند و قبل از شروع تولید «نشان ارادت»، به رسم یادبود انگشترهایی از سنگ مزار امام حسین (ع) از طرف این سازمان در اختیار ما قرار گرفت تا به مهمان‌های برنامه اهدا شود.

  چرا سلبریتی؟

هدایتی با بیان اینکه مردم همیشه علاقه‌مند هستند از رازهای زندگی سلبرتی‌ها خبردار شوند، گفت: فهرستی که تهیه کرده بودیم پُر بود از اسامی هنرمندان و ورزشکاران معروف، چون همیشه برای مخاطبان جذاب است که ستاره‌ها از حس و حال معنوی خود و یا رازها و نذرهایشان بگویند و درباره با مسائلی حرف بزنند که هیچ وقت تاکنون درباره آنها حرف نزده بودند، هر چند راضی کردن خیلی از این افراد برای قرار گرفتن مقابل دوربین سخت بود.

  نامش ریا نبود

او ادامه داد: سلبریتی‌ها نگران بودند که مخاطبان از صحبتهای آنها برداشتهای صحیح نداشته باشند و حتی به ریاکاری متهم شوند اما تیم برنامه توانست آنها را متقاعد کند که زیاد درگیر قضاوتها نباشند بلکه به این موضوع فکر کنند که شاید روزی فردی با شنیدن حرف‌های آنها اعتقادات محکم‌تری پیدا کرد.
هدایتی معتقد است که در این سالها تلویزیون دچار رکود مخاطب شده است بنابراین برنامه‌سازها باید خط فکری جدیدی را وارد این رسانه کنند و با خط فکر جدید، مخاطب را پای برنامه بنشانند.
تهیه‌کننده «نشان ارادت»، ارسال 13 هزار پیامک به این برنامه در مدت چند ساعت را نشانگر استقبال مخاطبان و جا باز کردن این برنامه معنوی در میان اقشار مختلف مردم ارزیابی کرد.

منبع : خبرگزاری ایرنا