تبیان، دستیار زندگی

بوم‌گردی ۲۴ ساعته برای زائران اربعین

یک مسول میراث‌فرهنگی و گردشگری کشور از بسیج امکانات اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان برای ارائه خدمات مطلوب به زائران اربعین خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اربعین
علیرضا ایزدی - مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، اظهار داشت: در همین راستا دبیرخانه ستاد اجرای سفر استان خوزستان برای خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی در ایستگاه بوم‌گردی میسان در روستای دحیماویه (بردیه کوچک) مستقر می‌شود.

وی افزود: دبیرخانه ستاد اجرای خدمات سفر خوزستان توسط اداره‌کل میراث فرهنگی و با همکاری فعالان و مشارکت بخش خصوصی در ایستگاه بوم‌گردی میسان واقع در روستای دحیماویه در مسیر سوسنگرد ـ بستان به‌صورت 24 ساعته مستقر و آماده دریافت گزارش‌ها و نظرات زائران حسینی از سراسر استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان افزود: این گزارش ها در صورت امکان در محل رسیدگی خواهد شد و در غیر این صورت از طریق مراجع ذیربط در استان پیگیری می شود.

ایزدی گفت: هرگونه اطلاع رسانی مسیر سفر، معرفی اماکن استقرار و امکانات در دسترس در طول مسیر و همچنین پیگیری تخفیف ها و کیفیت خدمات اقامت و پذیرایی مؤسسات گردشگری استان توسط اعضای این دبیرخانه، نظارت و پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: تهیه‌ اقلام فرهنگی مانند کلاه، شال و... با نشان ستاد اربعین حسینی، تهیه‌ فیلم مستند اربعین، چاپ کتاب عملکرد اربعین حسینی، تهیه و چاپ کتاب عکس اربعین حسینی، تهیه و انتشار کلیپ با موضوع اربعین، برگزاری مسابقه‌ عکس و فیلم ویژه‌ اربعین، تهیه و توزیع نقشه محورهای تردد از دیگر فعالیت های این اداره کل در ایام اربعین است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به اهمیت این استان به عنوان یکی از اصلی ترین اماکن محل تردد زائران اربعین حسینی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده و برگزاری جلسات کارشناسی، آمادگی کامل برای ارائه خدمات به زوار حسینی را داریم و در این خصوص تمام امکانات ستاد خدمات سفر و اداره کل میراث فرهنگی خوزستان بسج شده اند.
منبع: تسنیم