تبیان، دستیار زندگی

برگزاری مراسم «درهای باز مسجد» در اوهایو

مسجد شهر «یانگزتاون» در ایالت اوهایو در مراسم درهای باز از غیرمسلمانان استقبال می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مسجد

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «wkbn» امروز یکشنبه (22 مهر ماه) مسجد شهر یانگزتاون در ایالت اوهایوی آمریکا، میزبان غیر مسلمانان در روز درهای باز است و از مردم و غیرمسلمانان برای بالا بردن شناخت‌شان درباره دین اسلام برای حضور در این مسجد دعوت کرده است.
در این روز، غذاهای سنتی کشورهای خاورمیانه همچون هند و پاکستان به بازدیدکنندگان داده می شود، این غذاها شامل سمبوسه، کباب و باقلوا هستند.
دکتر خالد اقبال؛ رییس انجمن اسلامی یانگزتاون گفت: پس از حادثه 11 سپتامبر همه در شوک به سر می بردند و ما نیز شوک زده بودیم.
وی افزود: روزهای پس از 11 سپتبامبر، زندگی برای مسلمانان آمریکایی مشکل شده بود در ایالات متحده همه به جامعه اسلامی به چشم تروریست نگاه می کردند.

رییس انجمن اسلامی یانگزتاون، اظهار کرد: اوضاع کم کم بهتر شد، اما هنوز هم گهگاهی این دید وجود دارد و ما احساس می کنیم که دین اسلام همچنان دچار سوء برداشت است و برای همین از همسایگان خود و مردم می خواهیم با حضور در مسجد با اسلام بیشتر آشنا شوند.

دکتر اقبال در ادامه تصریح کرد: میان یهودیت، مسیحیت و اسلام شباهت‌های بسیاری وجود دارد و هیچ دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم که ما متفاوت هستیم یا اختلاف داریم.

مراسم درهای باز قرار است از ساعت 11 و نیم صبح آغاز و تا ساعت 3 بعد از ظهر ادامه داشته باشد.

مسلمانان در این شهر دارای شغل های پزشکی، وکالت، معلمی، مکانیک و مغازه دار هستند.

یادآور می شود؛ نزدیک به دو هزار مسلمان در شهر یانگزتاون اوهایو زندگی می کنند و جمعیت مسلمانان آن در 40 سال گذشته 200 نفر افزایش داشته است.

منبع : خبرگزاری شبستان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.