تبیان، دستیار زندگی

راهنمایان گردشگری چه انتظاری از معاون جدید دارند؟

رئیس هیأت مدیره کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری کشور درخواست های متفاوت راهنمایان گردشگری را برای رسیدگی از سوی معاون جدید مطرح کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
راهنمایان گردشگری چه انتظاری از معاون جدید دارند؟

اویس کیانی رئیس هیأت مدیره کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری کشور ؛ به تشریح انتظارات راهنمایان گردشگری از معاون جدید گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پرداخت و اظهار کرد:از انتظارات مهم اعمال مصوباتی است که از گذشته باقی مانده است یعنی با استناد به دستورالعمل و اساسنامه فعالیت راهنمایان برخی مواد قانونی تعریف شده است که اگرچه مصوب شده‌اند، اما فعلا عملیاتی نشده‌اند.

وی افزود:دومین موضوع، نگاه ویژه به بحث بیمه و امنیت شغلی راهنمایان گردشگری است که امیدواریم با توجه به این که معاون گردشگری سابقه راهنمای گردشگری را در کارنامه خودش دارد و همیشه دغدغه راهنمایان گردشگری را داشته، این موضوع حل شود.

رئیس هیأت مدیره کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری بیان کرد:ما برای رسیدگی به وضعیت راهنمایان گردشگری پیشنهاداتی داریم و اگر معاون گردشگری تمایل داشته باشد می‌توانیم این پیشنهادات را در اختیارشان قرار بدهیم. سومین مورد هم رسیدگی به برخی مسائل کلان کشوری در حوزه فعالیت راهنمایان گردشگری است که تنوع آنها در استان‌های مختلف دیده می‌شود و از آن جمله می‌توان به تور‌های غیر مجاز، فضای تنوع شغلی راهنمایان در استان‌های مختلف، حل کردن مشکلات راهنمایان گردشگری ورزشی و موازی‌کاری موجود در این حوزه اشاره کرد.

کیانی در خصوص تأثیر درخواست خود تعلیقی برخی از آژانس‌های مسافرتی روی کار راهنمایان گردشگری گفت:خودتعلیقی برخی از آژانس‌های مسافرتی باعث کاهش تور‌های خروجی می‌شود و با کاهش این تور‌ها راهنمایانی که این تور‌ها همراهی می‌کردند بدون توجه به سابقه کاریشان بیکار می‌شوند. این امر زمانی شدت پیدا می‌کند که آژانس‌هایی که درخواست خودتعلیقی داده‌اند تورگذار باشند البته فعلا شاهد بروز تأثیرات خودتعلیقی آزانس‌های مسافرتی روی کار راهنمایان گردشگری نیستیم، اما تأثیرات آن در تور‌های داخلی و خارجی را در روز‌های بعد از ۳۰ آبان می‌توان بررسی کرد.

منبع :باشگاه خبرنگاران جوان