تبیان، دستیار زندگی

مدیر حوزه های علمیه:

مواظب دست اندازی جریان های انحرافی به زائران اربعین باشیم

آیت الله اعرافی پیشگیری از آسیب ها و صیانت از اربعین را بسیار مهم دانست و گفت: مبلغین اربعینی باید حقیقت زیارت، عظمت اربعین و ابعاد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی اربعین را به درستی تبیین نمایند، نیاز است تا برای این مسیر، انسان های ممتاز و ویژه ای انتخاب شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ایت الله اعرافی
آیت الله اعرافی در دیدار با هبئت امنای قرارگاه اربعین قم، ضمن تسلیت ایام سوگواری ماه صفر، فعالیت های برآمده از اراده مردمی و بدون اتکا به منابع سازمانی قرارگاه اربعین را بسیار ارزشمند دانست و اظهار داشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی پرچم پر افتخار عاشورا به طور بی سابقه ای در جهان بر افراشته است. وی تصریح کرد: جهان به سمت آشنایی با معارف ناب الهی و اندیشه های اهل بیت(علیهم السلام) سوق پیدا کرده؛ نهضت عاشورا قلب تبنده ای را در ارائه معارف الهی ایفا می کند.

آیت الله اعرافی ضمن ابراز امیدواری از درخشش روز افزون حرکت های مردمی، خاطرنشان کرد: در دل عاشورا موتور محرک و پیشرانی وجود دارد که تجلی آن در کارهایی که در این راستا صورت می گیرد نمود پیدا می کند، اربعین تنها یکی از نمادهای تجلی عظیم نهضت عاشورا است.مدیر حوزه های علمیه به عظمت اربعین، بزرگترین تجمع جهانی اشاره نمود و ابراز داشت: اربعین به عنوان حرکتی بی نظیر، خود تجلی عشق، ایثار و اخلاص الهی است.

وی خدمت به زائران اربعینی اباعبدالله(علیه السلام) را بسیار مهم و ارزشمند دانست و یادآور شد: ریل گذاری برای اربعین و زمینه سازی آفرینش این حماسه بزرگ از مهمترین کارهای خیر به شمار می رود؛ در این میان قم نقش مهمی را ایفا می کند. آیت الله اعرافی با بیان این که کار برای اربعین بسیار ممتاز است، خاطرنشان کرد: همراهی مردم قم، حوزه و روحانیت و بخش های مختلف با یکدیگر همراهی وسیعی را در عرصه هم افزایی و همدلی رقم خواهد زد.

وی حضور چند ده هزار نفری زائران ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) در شهر جهاد و اجتهاد را مایه افتخار همگان دانست و خاطرنشان کرد: ارائه خدمات فکری، معرفتی و معنوی به زائران اربعین امر بسیار مهمی است؛ ارائه خدمات سخت افزاری ارزشمند در مسیر اربعین و شهرهای مختلف، انسان را به هیجان وا می دارد، تا به صورت عملیاتی تر به زائران سید الشهدا(علیه السلام) خدمت رسانی کند.

مدیر حوزه های علمیه مجموعه برنامه ریزی های قرارگاه اربعین را نشان دهنده ایده پردازی های عملیاتی این مجموعه برای خدمت رسانی به زائران اربعین برشمرد و تصریح کرد: باید ضمن نیاز سنجی، به آسیب های احتمالی و معالجه آن توجه نموده، به واکسینه زائران اربعین در مقابل دست اندازی جریان های انحرافی اهتمام داشته باشیم. آیت الله اعرافی در پایان پیشگیری از آسیب ها و صیانت از اربعین را بسیار مهم دانست و اذعان داشت: مبلغین اربعینی باید حقیقت زیارت، عظمت اربعین و ابعاد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی اربعین را به درستی تبیین نمایند، نیاز است تا برای این مسیر، انسان های ممتاز و ویژه ای انتخاب شوند.



منبع: خبرگزاری حوزه