تبیان، دستیار زندگی

نمایندگان به لایحه جنجالی FATF رای مثبت دادند؟

روز گذشته اسامی ۹۶ نماینده‌ای که به یکی از لوایح جنجالی FATF رای مخالف داده بودند را منتشر کرد؛ پس از آنالیز رای نمایندگان مشخص شد که ۱۶۴ تن از آنها رای‌شان هنوز شفاف نشده؛ با اسامی و گرایش سیاسی این افراد آشنا شوید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مجلس
نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه 15 مهر خانه ملت پس از مدت‌ها کش و قوس بالاخره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم "CFT" (یکی از لوایح «FATF») را با 143 رای موافق و 120 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 271 نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان مصوب کردند. در این جلسه از 290 نماینده مجلس 19 نفر نیز غایب بودند.

در روز رای‌گیری برای این لایحه تعدادی از نمایندگان خواستار شفاف شدن رای‌گیری درباره این لایحه شدند که مجلس با این موضوع مخالفت کرد و پس از تصویب این لایحه 95 نماینده در نامه‌ای به هیئت رئیسه پارلمان خواستار اعلام داوطلبانه آرای خود به صورت علنی شدند.

روز گذشته  خبرگزاری تسنیم اسامی 96 تن از نمایندگانی که در مخالفت با لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT) رأی داده بودند و همچنین نمایندگانی که در جلسه رای‌گیری برای این لایحه غایب بودند را منتشر کرد که در این بین مشخص شد 164 نماینده‌ تاکنون آرای خود درباه CFT را اعلام نکرده‌اند و احتمالاً این تعداد نماینده به این لایحه رای مثبت یا ممتنع داده‌اند.

همچنین بر اساس آنالیز رای نمایندگان در روز تصویب FATF هنوز اسامی 20 نماینده‌ای که به این لایحه جنجالی رای مخالف داده‌اند، اعلام نشده که در میان اسامی زیر است.خبرگزاری تسنیم آمادگی دارد در صورتی که  نمایندگان خواستار علنی شدن  آرای خود باشند در جدول تنظیم شده اسامی آنان را اعلام کند.
منبع: تسنیم