تبیان، دستیار زندگی
بخاری و مسلم که دو تن از معتبرترین محدثان اهل تسنن هستند؛ درباره دوران حكومت حضرت مهدی (عج) از پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله چنین نقل کرده‌اند ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اقتدای عیسی(ع) به امام زمان (عج)

امام زمان (عج)

بخاری و مسلم که دو تن از معتبرترین محدثان اهل تسنن هستند؛ درباره دوران حكومت حضرت مهدی (عج) از پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله چنین نقل کرده‌اند:

به خدایی که جانم در دست اوست در آینده‌ای نه چندان دور، پسر مریم (عیسی) در میان شما خواهد بود. وی به شریعت اسلام حکم خواهد کرد، صلیب‌ها را می‌شکند، گوشت خوک را تحریم می‌کند، جزیه منتفی می‌شود، وضع دارایی مردم آنچنان رو به راه می‌شود که کسی از کسی مالی نمی‌پذیرد، در آن زمان آنچه دارای ارزش است بندگی خدا و خضوع در برابر اوست ... چگونه خواهید بود آنگاه که پسر مریم به میانتان خواهد آمد در حالی که امام شما از میان خودتان (یعنی مسلمین) خواهد بود؟(1)

علی ناصف، مولف «التاج»، در پاورقی برای توضیح حدیث فوق می‌نویسد: «قبلاً گذشت که خلیفه‌ای که عیسی (ع) در زمان او فرود می‌آید، مهدی (ع) است و در حدیثی آمده است که گروهی به عیسی (ع) پیشنهاد می‌کنند برای نماز جماعت جلو بایستد اما او می‌گوید: «این حق امام شماست که امامت کند و برایتان نماز بخواند.»(2)

قَد اَفلَحَت اُمَّة اَنَا اَوَّلُها و عیسی آخِرُها فَیُصَلّی خَلفَ رَجُلٍ مِن وُلدی.(3)

همانا رستگارند امتی که اول آنها من و آخرشان عیسی(ع) است که پشت سر مردی از فرزندان من نماز می‌گزارد.حضرت محمد صلی الله علیه و آله

پی‌نوشت‌‌ها:

1- التّاج الجامع للاصول، ج 5، ص 358.

2- همان .

3- منتخب‌الاثر، ص 317.

منبع:

جلوه‌های تقوا، ج 3، محمدحسن حائری یزدی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.