تبیان، دستیار زندگی

از فیلترینگ تا آزادسازی تعرفه

آزادسازی به‌ این معنا نیست که بازار کنترل نشود، بلکه معنایش این است جایی که رقابت وجود دارد خود بازار تعرفه را تعیین کند ولی جایی که رقابت وجود ندارد رگولاتوری ورود کرده و قیمت تعیین کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اجرای فیلترینگ ارتباطی به وزارت ارتباطات ندارد
به گزارش تبیان به نقل از روزنامه ایران، محمدجواد آذری، جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ اکنون سلاح ناامید کردن مردم تنها در اختیار دشمن نیست و عده‌ای «خودی» نیز از آن استفاده می‌کنند. باید بیشتر مراقب بود تا عده‌ای خودی با سوء‌استفاده از سلاح شیمیایی در فضای مجازی به اعتماد عمومی لطمه نزنند. عده‌ای نمی‌دانند استفاده از سلاح شیمیایی توسط خودی‌ها اثر مخرب تری در لطمه به اعتماد عمومی دارد. اینکه عده‌ای در لباس خودی عنوان نفاق به مسئولان نظام دهند، چه معنایی جز استفاده از سلاح شیمیایی علیه خودی دارد.

این اندازه‌گیری مربوط به تشعشعات تا فرکانس ۱۸ هزار مگاهرتز و مربوط به تشعشعات آنتن‌های موبایل و سایر دستگاه‌های رادیویی است بنابراین حتی یک نمونه از سایت‌های نصب شده نزدیک به ۲۸ ولت بر متر گزارش نشده است.


حسین فلاح جوشقانی، رئیس رگولاتوری؛ تعرفه‌ها یک تا دوماه آینده اصلاح و با تعیین مقرراتی آزادسازی می‌شود. رگولاتوری متقاضی آزادسازی تعرفه است و مقرراتش را نیز آماده کرده و در دستور کار کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قرار دارد. البته آزادسازی به‌ این معنا نیست که بازار کنترل نشود، بلکه معنایش این است جایی که رقابت وجود دارد خود بازار تعرفه را تعیین کند ولی جایی که رقابت وجود ندارد رگولاتوری ورود کرده و قیمت تعیین کند.

حمید فتاحی، رئیس هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت؛ پس از فیلترینگ تلگرام هیچ مکاتبه‌ محرمانه‌ای از سمت وزارت ارتباطات با پیام رسان تلگرام صورت نگرفته است. یک سال پیش وزارت ارتباطات بنا به‌دستور شورای عالی فضای مجازی و تکلیف دادستان وقت کل کشور و اطلاع نمایندگان مجلس مأموریت پیدا کرد تا با تلگرام مذاکره داشته باشد که البته مذاکرات ناتمام ماند و به نتیجه نرسید و پس‌از آن هیچ‌گونه تراکنشی بین وزارت ارتباطات و مدیر پیام رسان تلگرام اتفاق نیفتاده است.

عبدالرضا نوروزی، نایب رئیس کمیسیون فاوا اتاق بازرگانی ایران؛ افزایش استفاده از فیلترشکن‌ها نتیجه فیلترینگ تلگرام است و هنوز 80 درصد مردم از تلگرام به‌عنوان پیام‌رسان استفاده می‌کنند. تنها موضوعی که در این میان با فیلتر تلگرام اتفاق افتاده، این است که نوجوانان ما نیز از طریق فیلترشکن به اینترنت بدون فیلتر متصل شده‌ و به سایت‌های با محتوای نامناسب دست پیدا کرده‌اند.

غلامرضا خاکسار، مدیر کل نظارت بر سرویس‌های رادیویی رگولاتوری؛ تمامی تجهیزات حوزه فرکانسی کشور و تشعشعات رادیویی مطابق با استاندارد بین‌المللی مورد بررسی و پایش قرار می‌گیرد. نتایج بررسی سامانه‌های آنلاین سنجش تشعشعات الکترومغناطیسی تا پایان هفته گذشته نشان می‌دهد که ۹۴ درصد تشعشعات بسیار پایین‌تر از حد استاندارد است. حد مجاز تشعشعات بر مبنای استانداردهای بین‌المللی نیز ۲۸ ولت بر متر است. در شهر تهران و شیراز ۹۴ درصد تشعشعات زیر ۵ ولت بر متر و ۶ درصد تشعشعات کمتر از ۲۸ ولت بر متر گزارش شده است. این اندازه‌گیری مربوط به تشعشعات تا فرکانس ۱۸ هزار مگاهرتز و مربوط به تشعشعات آنتن‌های موبایل و سایر دستگاه‌های رادیویی است بنابراین حتی یک نمونه از سایت‌های نصب شده نزدیک به ۲۸ ولت بر متر گزارش نشده است.
منبع: روزنامه ایران