تبیان، دستیار زندگی

تبلیغات به نسخه اندروید واتساپ اضافه می‌شود

بنا به گزارشی تازه، سرویس پیام‌رسان محبوب واتساپ تصمیم گرفته تا تبلیغاتی را در نسخه‌ی اندرویدی خود به نمایش درآورد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
واتس اپ
واتساپ یکی از بزر‌گترین پلتفرم‌های پیام‌رسانی در سراسر دنیا محسوب می‌شود. حال بر اساس گزارش جدیدی که از جانب WABetaInfo منتشر شده است، گفته می‌شود که این پیام‌رسان به‌زودی تبلیغاتی را به کاربران خود نمایش خواهد داد. بر اساس توئیت ارسال‌شده از طرف این منبع خبری، در نسخه‌ی اندرویدی آزمایشی واتساپ با شناسه نسخه ۲.۱۸.۳۰۵ شاهد نمایش آگهی‌هایی در این پلتفرم هستیم.
منبع این گزارش اشاره کرده که حتی در صورت نصب نسخه‌ی یادشده، تبلیغات فعلا قابل دیدن نیست؛ اما در آینده‌ی نزدیک این آگهی‌ها قابل مشاهده خواهد شد. هنوز مشخص نیست که نمایش آگهی‌ها چگونه انجام می‌شود اما اگر گزارش مورد بحث صحت داشته باشد، تبلیغات فقط در بخش نوار وضعیت اپلیکیشن واتساپ به کاربران نمایش داده خواهد شد.
ماه گذشته شایعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه تبلیغات به نسخه‌ی آی‌اواس اپلیکیشن پیام‌رسان واتساپ اضافه خواهد شد و به همین دلیل خبر اضافه شدن آگهی‌های تبلیغاتی به نسخه‌ی اندروید این اپلیکیشن چندان هم تعجب‌آور به‌نظر نمی‌رسد و منطقی است که نمایش تبلیغات در نسخه‌ی اندروید نیز اضافه شود. شایعه‌ی اضافه شدن تبلیغات به واتساپ از زمانی که این اپلیکیشن توسط فیسبوک خریداری شد، بارها در منابع خبری مختلف منتشر شده اما تاکنون هیچ‌یک از شایعات مورد اشاره به واقعیت بدل نشده بود.
اخیرا موسسان Whatsapp فیسبوک را ترک کرده‌اند و با توجه به واکنش این شرکت به‌نظر می‌رسد این جدایی برای غول شبکه‌های اجتماعی کمی تلخ بوده است. حال اگر همه‌ی این موارد را کنار هم قرار دهیم شاید بتوان گفت این اقدام فیسبوک در پاسخ به جدایی موسسان واتساپ بوده یا حداقل شاید بخشی از دلیل اضافه شدن تبلیغات به واتساپ به خروج دو نفر از موسسان پلتفرم پیام‌رسان یادشده مرتبط باشد.
واتساپ یکی از سریع‌ترین و قابل اطمینان‌ترین سرویس‌های پیام‌رسانی در جهان محسوب می‌شود و علاوه‌بر این خدماتی مثل تماس‌های صوتی و تماس‌های تصویری را نیز در اختیار کاربران خود قرار داده است. امیدواریم این خدمات و ویژگی‌ها با اضافه شدن تبلیغات به واتساپ هیچ تغییری پیدا نکنند.
اما اپلیکیشن‌های شرکت مادر، Facebook، در میان کاربران خیلی سریع، قابل اطمینان و سبک در نظر گرفته نمی‌شوند؛ به همین دلیل افراد نگران آینده‌ی واتساپ نیز هستند. باید منتظر بمانیم تا ببینیم در آینده چه اتفاقات دیگری برای سرویس پیام‌رسان واتساپ رخ خواهد داد.
اگر گزارش جدید منتشرشده در مورد این اپلیکیشن واقعیت داشته باشند، در آینده‌ی نزدیک تبلیغاتی را در این سرویس مشاهده خواهید کرد؛ البته همانطور که اشاره کردیم این تغییر ابتدا در نسخه‌های آزمایشی واتساپ اعمال خواهد شد.
منبع:زومیت