تبیان، دستیار زندگی

کم‌وکیف شرایط مرز خسروی برای تردد زائران اربعین

نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب، گیلان غرب آخرین وضعیت مرز خسروی در آستانه فرارسیدن ایام اربعین را تشریح کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
زائران اربعین

فرهاد تجری در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، با اشاره به آخرین وضعیت مرز خسروی در آستانه فرارسیدن ایام اربعین، گفت: مرز خسروی یکی از قدیمی ترین مرزهای رسمی کشور محسوب می شود که خوشخبتانه دارای امکانات مناسب است.

نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب، گیلان غرب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرز خسروی دارای بزرگترین پایانه مسافری زمینی کشور و حتی خاورمیانه است، اظهار کرد: در این بین استقرار امکانات تعبیه شده در مسیر مانند پارکینگ خودرو، سرویس‌های بهداشتی و غیره می تواند زمینه عبور با آرامش و آسایش را برای زائران کشورمان خصوصا مسافران اربعین فراهم کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه امنیت خوبی در داخل و حتی در خاک عراق وجود دارد و نباید به بهانه های مختلف استفاده از این مرز را نادیده گرفت، افزود: نباید فراموش کرد که زائران داخلی و همچنین زائران خارجی از کشورهای همسایه در شمال و شمال غرب کشور قصد عزیمت به عتبات عالیات را دارند و در صورت بازگشایی مرز خسروی امکان تردد راحت تر برایشان بوجود خواهد آمد و حتی در کاهش هزینه ها نیز تاثیر می گذارد.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه بدلیل کم لطفی و بی توجهی مسئولان ایران و عراقی از ظرفیت مرز خسروی برای خدمت رسانی به زائران عتبات عالیات خصوصا اربعین استفاده نشده است، ادامه داد: البته هیات عراقی از مرز خسروی بازدید داشته و بر اساس گزارش های حاصل شده اعلام رضایت کرده اند از این رو هم اکنون دولت مرکزی عراق باید نسبت به بازگشایی مرز خسروی تصمیم بگیرد.

نایب رییس کمیسیون اصل نود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس با توجه به تغییر مسئولان دولت عراق، به نظر می رسد همراهی بیشتری صورت بگیرد تا شاهد عبور زائران اربعین از مرز خسروی در استان کرمانشاه باشیم.

منبع: خبرگزاری شبستان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.