تبیان، دستیار زندگی
مهران رجبی كه در سریال «راه بی‌پایان» ایفاگر نقش «میكائل» است و در لحظاتی كوتاه از این مجموعه حاضر می‌شود، نقش كوتاه را به دو بیتی تشیبه كرد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهران رجبی با پنج ‌گریم متفاوت در «روزگار قریب»

مهران رجبی

گفت‌ و گو با این بازیگر:

نقش كوتاه مثل دو بیتی است

مهران رجبی كه در سریال «راه بی‌پایان» ایفاگر نقش «میكائل» است و در لحظاتی كوتاه از این مجموعه حاضر می‌شود، نقش كوتاه را به دو بیتی تشیبه كرد.

این بازیگر در پاسخ به پرسش خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا، درباره‌ی دلایل پذیرفتن نقش «میكائیل» به طرح این پرسش پرداخت كه دو بیتی بهتر است یا مثنوی؟! وی در پاسخ به پرسش خود گفت: مسلم است كه مثنوی و دو بیتی جایگاه خود را دارند. نقش كوتاه و بلند هم معنی ندارد؛ باید نقش را خوب ایفا كرد.

مهران رجبی ادامه داد: این طرز فكر كه «من تنها نقش‌های طولانی بازی می‌كنم»، متعلق به آدم‌های بی‌سواد است. نقش‌های كوتاه‌تر از این هم توسط بازیگران حرفه‌یی در سینما و تلویزیون ایفا می‌شود كه به عكس یادگاری مشهور است.

این بازیگر سینما و تلویزیون گفت: در سریال «روزگار قریب» كه نقشی طولانی دارم، آقای كیانیان تنها سه روز نقش دارند. سپس می‌توان گفت نقش كوتاه همان دوبیتی سینماست.

مهران رجبی

مهران رجبی در پاسخ به پرسش ایسنا درباره درون مایه طنزی كه در اغلب بازی‌هایش دیده می‌شود، خاطر نشان كرد: این طنز زیرپوستی و نهفته در كلام است كه به اصطلاح از آن به عنوان كمدی كلاسیك یاد می‌شود. كمدی كلاسیك با كمدی كلامی تفاوت دارد.در كمدی كلاسیك از میمیك چهره و تن صدا استفاده می‌شود كه در سریال «روزگار قریب» نیز در صحنه‌های بسیاری این كمدی در بازی من دیده می‌شود.

به گفته رجبی وی در بازی‌هایش از عامل بداهه بسیار استفاده می‌كند.

وی كه در سریال «روزگار قریب»، بیشترین نقش را دارد، با پنج گریم متفاوت مقابل دوربین ظاهر شده است.

مهران رجبی در این باره به ایسنا گفت: در سریال «روزگار قریب» از سن 35 سالگی تا 90 سالگی پدر دكتر قریب به تصویر كشیده می‌شود كه در حال حاضر با گریم 60 سالگی‌ام مقابل دوربین ظاهر شده‌ام. گریم 90 سالگی‌ام هم به تازگی به انجام رسیده است.

منبع : ایسنا  

مطالب مرتبط :

گزارشی از پشت صحنه سریال «روزگار قریب»