تبیان، دستیار زندگی

سازمان اوقاف در ۶ محور میزبان زائران اربعین

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف در مورد برنامه‌‎های سازمان در اربعین گفت: خدمات ما در شش محور مرز چزابه، شلمچه، مهران، میرجاوه در داخل کشور و در شهرهای نجف، کربلا، سامرا و کاظمین در عراق خواهد بود، ما در این محورها موکب‌هایی را در نظر گرفته‌ایم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل
حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل در گفتگو با خبرگزاری شبستان، در خصوص ویژه برنامه‌های این سازمان برای ایام اربعین گفت: موضوع اربعین امسال در سازمان اوقاف با دو رویکرد پیگیری می‌شود، در بخش اول برنامه‌های فرهنگی مخصوص اربعین که در داخل کشور در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی صورت می‌گیرد اکثرا مدیریت آن توسط سازمان اوقاف خواهد بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: ما در امامزادگان شاخص نیز برنامه‌های متنوع فرهنگی را داریم، باتوجه به اینکه در ابتدا دهه پایانی صفر نیز هستیم یک دهه تبلیغی را هم داریم که مبلغین ما از ابتدا اربعین در سراسر کشور مستقر می‌شوند که در حدود هزار مبلغ اعزام خواهند شد، البته احتمال دارد تعداد آنها افزایش نیز پیدا کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف تاکید کرد: برنامه‌های عزاداری اربعین را هم در موقوفاتی که مخصوص برپایی چنین نیتی است نیز در این ایام خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین عادل خاطرنشان کرد: رویکرد دوم بحث اربعین و زیارت امام حسین(ع) است، این جریان عظیمی که به برکت امام حسین(ع) در این سال‌ها به راه افتاده است و از سراسر دنیا به خصوص کشور عزیزمان ایران به سمت کربلا می‌روند ما را نیز براین داشته است که موکب‌هایی را به منظور خدمت‌رسانی به زائرین تدارک ببینیم.

وی افزود: خدمات ما در  شش محور خواهد بود، ابتدا در سیستان و بلوچستان مرز میرجاوه که با ورود زائران پاکستانی همراه است را داریم که ظاهرا با شرایط خوبی هم همراه نیست. نامهربانی‌هایی که از کشور پاکستان رخ می‌دهد باعث شده است که ما یک محور خدماتی در این بخش داشته باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف یادآور شد: در مرزهای مهران، شلمچه و چزابه نیز هرکدام محورهای جداگانه‎ای را داریم، همچنین در کربلا، نجف، سامرا و کاظمین نیز به همین شکل موکب‌هایی را خواهیم داشت، استان‌های ما هم براساس این محورها تقسیم‌بندی شدند و هر محور را چند استان در اختیار خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین عادل بیان کرد: رویکر اصلی ما این است که خدمات سازمان اوقاف به صورت مردمی انجام شود و ما تنها سیاست‌گذاری‌ها را انجام دهیم و هیات امنا بقاع متبرکه که خودشان نمایندگان مردم هستند در این موکب‌ها حضور پیدا کنند، درواقع کارهایی که توسط هیات‌های مزردمی نمی‌توان انجام داد را سازمان اوقاف قبول خواهد کرد.

وی در پایان گفت: لذا علاوه بر برنامه‌های پذیرایی و اطعام که در این مواکب انجام می‌شود ما برنامه‌های مذهبی را هم توسط مادحین و سخنرانان مشهور به خصوص در کربلا را با هماهنگی هیات رزمندگان خواهیم داشت.

منبع : خبرگزاری شبستان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.