تبیان، دستیار زندگی
بعدازظهر تیم كشورمان در یك هوای بارانی و نسبتاً سرد در حالی به مصاف و دیدار برگشت با لبنان رفت كه این بازی تحت شعاع گلزنی علی دایی كاپیتان كشورمان برای زدن ركورد جهانی پوشكاش مجاری بود. در این بازی تیم كشورمان كه علی كریمی و...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران با دایی برد

جمعه بعدازظهر تیم كشورمان در یك هوای بارانی و نسبتاً سرد در حالی به مصاف و دیدار برگشت با لبنان رفت كه این بازی تحت شعاع گلزنی علی دایی كاپیتان كشورمان برای زدن ركورد جهانی پوشكاش مجاری بود.

در این بازی تیم كشورمان كه علی كریمی و مهدوی كیا را در اختیار نداشت با تركیب متفاوتی نسبت به گذشته وارد میدان شد چرا كه در این بازی بظاهر فقط علی دایی تك مهاجم تیم ما بود در نیمه اول میرزاپور- گل محمدی، كاملی مفرد، نصرتی، امیر آبادی، كعبی، نیكبخت، نكونام، كاویانپور، مبعلی، علی دایی بازی كردند كه اواخر نیمه اول گل محمدی به دلیل مصدومیت جای خود را به ابراهیم تقی پور داد و در نیمه دوم سامره جانشین امیرابادی شد و مبعلی جای خود را به كاظمیان داد.

در نیمه اول بازی بود كه روی سانتر از كنار نیكبخت علی دایی با ضربه سری زیبا گلزنی كرد در این بازی كه با همان تك گل دایی پایان یافت دو ضربه از نیكبخت و مبعلی به دیرك دروازه لبنان برخورد كرد و چندین موقعیت گل دیگر توسط دایی و نصرتی از دست رفت تا این بازی در هوای سرد با یك گل سرد و بی روح بماند چرا كه تماشاگران از یك گل راضی نبودند.

در ضمن در این بازی اكثر بچه ها تمایل داشتند تا علی دایی با زدن گلهای بیشتر به ركورد بین المللی خود برسد به همین دلیل بود كه سامره و نیكبخت و كعبی پاسهای خوبی را مهیا كردند . به هر حال یك گل به لبنان در تهران خیلی رضایت بخش نیست هر چند كه لبنان نیز بی باك و باز فوتبال بازی كرد و حتی چند خطر را روی دروازه ایران خلق كرد. در این بازی دایی، سامره و نیكبخت بهتر از بقیه ظاهر شدند ولی حیف كه تیم ایران قدر موقعیت های خود را ندانست و بازی با همان نتیجه 0-1 به سود ایران به پایان رسید.

حاشیه بازی:

**حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دكترخاموشی ریاست محترم سازمان تبلیغات اسلامی ازمیهمانان ویژه این دیدار بودند.

**دكتراحمدی نژاد(شهردار تهران)، دكترغفوری فرد و بیادی( عضور شورای شهر تهران) از دیگر میهمانان ویژه این بازی بودند.

**پس از اتمام دیدار، حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دكترخاموشی، دكتراحمدی نژاد، دكترغفوری فرد، بیادی به همراه دكتر دادكان به رختكن تیم ایران رفتند و این پیروزی را به بازیكنان تبریك گفتند.

**در رختكن تیم ایران دادكان با دستهگلی از دایی تقدیر كرد .

**در این بازی اكثر خبرنگاران و حتی مسئولین و ماموران حراست توسط نیروی انتظامی بازرسی شدند كه این طور كه گفته می شد استعفاء كتیرایی مدیر كل حراست سازمان و بروز حوادث بازی ایران و كره شمالی بی تاثیر در این سخت گیریها نبود هر چند كه توسط نیروی انتظامی زحمت كش نظم ورزشگاه رعایت شد اما نمی توان بی حرمتی و عدم شناخت ماموران انتظامی را نسبت به مقامات و خبرنگاران نادیده گرفت . امید است در آینده با هماهنگی لازمه بین سازمان تربیت بدنی و نیروی انتظامی شاهد برخورد مناسب تری همچون گذشته باشیم.

**تماشاگران دراین بازی بهزاد كتیرایی (مدیركل حراست تربیت بدنی ) را به شدت تشویق كردند .