تبیان، دستیار زندگی

در پاییز به کدام مناطق جهان سفر کنیم؟

پاییز و زمستان! این دو فصل هر دو آنقدر فصل های زیبا و قشنگی هستند که هر کدام هم به تنهایی می توانند به تنهایی برای هر کسی در تمام ابعاد زندگیش فصل مورد علاقه باشند. مثلا خیلی ها هستند که می گویند پاییز برایشان حکم بهار را دارد و دیگرانی هم می گویند که زمستان برایشان حکم بهترین فصل ها را دارد. به هر حال از سرمای هر دو فصل که بگذریم، برخی از نقاط در سراسر کره ی زمین انگار فقط برای سفرهای پاییزی به آن ها آفریده شده اند و ما امروز می خواهیم به اتفاق شما بررسی کنیم تا ببینیم این مناطق در کجاها هستند. آب و هوای این مناطق در فصل پاییز به قدری خوب و مناظر طبیعیشان به قدری زیبا هستند که واقعا حیف است که به آن ها سفر نکرد و آن مکان ها را ندید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :


جهانگردی


تایلند


اولین مکانی که برای سفرهای پاییزی به شما معرفی می نماییم، از یک مقصد نزدیک و آسیایی که اتفاقا ما ایرانی ها هم زیاد از آن استقبال می کنیم یعنی تایلند است . از نظر شرایط آب وهوایی، تایلند را به صورت کلی می توان دارای ۲ فصل دانست، فصل خشک و فصل مرطوب اما، با این حال می توانید در تمامی ماه های سال به این کشور زیبا و ساحلی سفر کرد.

به هر حال بهترین زمان برای سفر به تایلند در ماه های خنک و خشک بین ماه های نوامبر تا اوایل آوریل که برابر است با اواسط آبان تا اواسط فروردین است، می باشد. در این ماه ‌ها شهرهای مختلف و مخصوصا پر طرفدار تایلند مملو است از گردشگرانی که از مناطق مختلف در سراسر جهان برای وقت گذرانی و حضور در این کشور به آن سفر کرده اند.

توجه داشته باشید که در قسمت جنوبی این کشور، آب و هوا بین سواحل شرقی و غربی متفاوت می شود. به طور مثال سواحل غربی این کشور در ماه های زمستان آب و هوای بهتر و متعادل تری دارد و زمانی عالی برای فعالیت هایی همچون غواصی است. البته آب و هوای سواحل شرقی تایلند در بیشتر ایام سال خوب است و به اصطلاح ۴ فصل است.

کمترین میزان بارندگی در این سواحل در ماه های ژانویه و فوریه که برابر است با ماه های دی و بهمن می باشد. دمای هوا در این ماه ها، نسبتا کمتر بوده و در قسمت ‌های شمالی نیز حتی خنک می‌ شود. یادتان باشد که هوای این منطقه در طی این ماه ‌ها در صبح و عصر خنک و بسیار دلپذیر است. توجه داشته باشید که بیشترین بارندگی در ماه نوامبر که برابر است با ماه های آبان و آذر، اتفاق می افتد.

ترکیه


از جاذبه های طبیعی و غیرطبیعی ترکیه تا به حال خیلی گفته ایم و پر واضح است که این کشور فوق العاده زیبا و پر امکانات برای گردشگرانش، یکی از بهترین مقصدها برای همه در سراسر جهان و علی الخصوص ایران است اما یکی از ویژگی های ترکیه این است که برای سفرهای پاییزی بسیار از هر نظری که فکرش را بکنید، مقصد مناسبی است.

از آن جا که ترکیه از همه طرف با کوه های بلند و دریاها احاطه است می توان گفت که در آن می توان در هر نقطه ای آب وهوای متفاوتی پیدا نمود. بگذارید اینگونه بگوییم که در هر موقعی از سال در ترکیه، می توان هر ۴ فصل را پیدا نمود. اما با توجه به این که هدف ما سفرهای پاییزی و ترکیه است، باید بگوییم که با این که در پاییز باید هر لحظه منتظر شروع تغییرات ناگهانی آب و هوا و همین ‌طور بارش ناگهانی باران باشید اما در ماه ‌های سپتامبر، اکتبر و نوامبر که برابرند با ماه های اوایل شهریور، مهر، آبان و اوایل آذر ماه می توانید به این کشور سفر کنید و از آب و هوای پاییزی آن لذت ببرید چرا که، در این فصل مناظر زیبایی در سراسر ترکیه می توان مشاهده نمود.
ترکیه

با توجه به این توضیحات و توصیفات، برای سفرهای پاییزی آن هم به ترکیه شما می توانید از تور استانبول الی گشت و یا تور آنتالیا الی گشت استفاده کنید و یک سفر فوق العاده آروم و پاییزی را با ما داشته باشید.

استرالیا


استرالیا هم از آن کشورهایی است که سفرهای پاییزی به آن همراه با اتفاقات بسیار خوب و دیدنی های طبیعی زیاد با آب و هوای بسار مناسب است. آیا می دانستید که استرالیا ششمین کشور بزگ جهان است و یا مرز خاکی با هیچ کشوری در سراسر کره ی زمین نیست و یا این که در کوچک ترین قاره ی جهان یعنی اقیانوسیه قرار گرفته است و یا حتی این که فصل ‌ها در استرالیا خلاف نیمکره ی شمالی زمین هستند؟

از این ها که بگذریم، می رسیم به این سوال که چرا می گوییم که برای سفرهای پاییزی استرالیا یکی از گزینه های مناسب است. آب و هوای استرالیا به دلیل وسعت زیاد این کشور در هر نقطه ی آن متفاوت است و بسیار متاثر از جریانات اقیانوسی است.

در این کشور بیشتر شاهد فصل ‌های بارانی و خشک هستیم و در کل می توان گفت که آب و هوای استرالیا، گرمسیری دارد. با این حال بیشتر نقاط این کشور چهار فصل را تجربه می ‌کنند.

در استرالیا از سپتامبر، اکتبر و نوامبر که برابر است با اوایل شهریور، مهر، آبان و اوایل آذر ماه، فصل بهار است و از ماه های دسامبر، ژانویه و فوریه که برابر است با اوایل آذر، دی، بهمن و اسفند، فصل تابستان است و از این رو می توانید از آب و هوای کاملا برعکس این کشور لذت ببرید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که گرما و فصل بهار و تابستان را دوست دارند، می توانید با این که در پاییز هستید اما در استرالیا آب و هوایی بهاری را در اطراف خود داشته باشید!
جهانگردی

اسپانیا


برای سفر به اسپانیا به عنوان یک مقصد جالب و پرهیجان اروپایی و آن هم به عنوان یکی از مقصدهای مناسب برای سفرهای پاییزی آماده اید؟ البته این مشهور است که بهار و پاییز معمولا بهترین زمان های ممکن برای بازدید از تقریبا تمام مناطق کشور اسپانیا است. در حالت کلی ماه اکتبر که از روزهای نخستین مهر ماه تا روزهای آغازین آبان ماه را شامل می شود، از بهترین ماه ها در طول سال برای سفر به هر قسمت از کشور اسپانیا می باشند.

دبی


البته که دبی شهری است بسیار معروف در کشور امارات متحده ی عربی اما با این حال آنقدر به صورت کامل همه چیز را در خود دارد که می توان آن را به تنهایی یک مقصد مجزا به حساب آورد و البته یکی از بهترین آیتم ها برای سفرهای پاییزی که می توانیم آن را به شما توصیه کنیم. در دبی، فصل ها به دو قسمت فصل گرم و فصل گرم تر تقسیم می شوند.

از این رو برای سفر به دبی در ماه های نوامبر، دسامبر، ژانویه، فوریه و مارس که برابر است با ماه های آبان، آذر، دی، بهمن، اسفند و فرودین بهترین ماه های سال هستند. در این فصول، آب و هوای دبی به نسبت بسیار زیادی مطبوع تر و دلنشین تر است. اگر دوست دارید تا یک سفرهای پاییزی عالی به دبی داشته باشید، از تور دبی الی گشت استفاده کنید تا سفری فوق العاده با آب و هوایی فوق العاده و امکانات سفری فوق العاده تر داشته باشید.
جهانگردی


آفریقای جنوبی


آفریقای جنوبی برای سفرهای پاییزی انتخاب های گسترده تری را در اختیار ما گذاشته است. از آن جایی که گویا قرار است حتی در آینده مذاکراتی برای حذف روادید گردشگری برای ایرانیان برای سفر راحت تر به این کشور نیز صورت بگیرد، می توان گفت که آفریقای جنوبی را به عنوان یکی از گزینه های جدی خود برای یک سفر پاییزی عالی در ذهن داشته باشید.

آفریقای جنوبی ۳ پایتخت متفاوت دارد که عبارتند از: کیپ تاون، ژوهانسبورگ و پرتوریا که هر کدام هم نقشی متفاوت در این کشور دارند و هم طبیعت و آب و هوا و جاذبه هایی متفاوت. بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی از ماه های مارس، آوریل و می که برابرند با ماه های اسفند، فروردین، اردیبهشت و خرداد و همچنین سپتامبر، اکتبر و نوامبر که برابر هستند با ماه های شهریور، مهر، آبان و آذر است.

اما با این اوصاف بومیان این کشور از اواسط دسامبر تا اواسط ژانویه که برابر است با اواخر آذر، دی و تا آخر بهمن در این کشور به تعطیلات می روند.

مالزی


سفرهای پاییزی مخصوصا به مقصد مالزی نیز بسیار توصیه می شود زیرا آب و هوای مالزی، با توجه به قرار گیری جغرافیایی این کشور که در اطراف خط استوا واقع شده است، باعث شده تا این کشور دارای آب و هوایی استوایی باشد. و همین نزدیکی به خط استوا باعث شده است تا آب و هوای مالزی در طول سال تقریباً یکسان باشد و تفاوت زیادی با فصل های دیگر نداشته باشد. حال چه برای سفرهای پاییزی و یا حتی سفر در هر فصل دیگری سفر به شهرها و مناطق خوش آب و هوای مالزی توصیه می شود.
منبع: مجله گردشگری الی گشت