تبیان، دستیار زندگی

خانمِ خانم ها باشید

چگونه خانم تر شویم؟

در جامعه و یا حتی در بین دوست و اقوام با زنان و دخترانی مواجه می شویم که خود را فراموش کرده اند و به گونه ای رفتار می کنند که هیچ اثری از ظرافت های یک زن در آنها وجود ندارد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : سمیه جولایی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
خانم بودن
متأسفانه یکی از سوغاتی های ناخوشایند غرب برای کشورهای در حال توسعه این است که جایگاه حقیقی زن و مرد را از آن ها گرفته است. دهه هاست به اسم احقاق حقوق زنان، جریان های فمنیستی سعی دارند، زنان را از زن بودن شان دور کنند. اما زیبایی و جذابیت زن، در زن بودن او نهفته است. در این مقاله سعی داریم نکات ریز اما مهمی را یادآوری کنیم تا خانم خانم ها باقی بمانید. مردان از زنان انتظار دارند که  دارای ویژگی های زنانه باشند؛ اما برخی بانوان به هر دلیلی مانند اثر رسانه ها و اخذ الگوهای نامناسبی همچون بعضی سلبریتی ها ممکن است این موضوع را فراموش کرده باشند یا راه و رسم آن را ندانند. با ما همراه باشید تا این نکات ریز اما مهم را با هم مرور کنیم:

با اعتماد به نفس باشید

اولین نکته ای که به زنانگی شما لطمه خواهد زد، نداشتن اعتماد به نفس یا تزلزل در حس اعتماد به نفس شماست. باید برای خودتان ارزش قائل شوید. شما به عنوان یک بانو باید به خودتان اعتماد و اعتقاد داشته باشید و ضروری است خودتان را دوست بدارید. به غیر از ظاهر مرتب یک بانو، این اعتماد به نفس اوست که بر سایرین اثر می گذارد. پس به خودتان و توانمندی های خود اعتماد کنید.

دل خودِ خودتان را به دست آورید

حتماً از این جمله تعجب کرده اید. دل خود را به دست آورید به این معناست که به خودتان اهمیت دهید و مراقب خود باشید. اینکه به زندگی معنا بدهید همۀ زنان را راضی و خشنود می کند پس زمان هایی را به خودتان اختصاص دهید تا از وجود خودتان احساس خوب و رضایت کنید! همین نکتۀ کوچک به شما حس فوق العاده ای خواهد داد.

مانند یک بانو لباس بپوشید

ظاهر افراد در طرز نگاه دیگران به او و اثرگذاری شخصیت وی بر سایرین مؤثر است. پس لازم به نظر می رسد لباس های متناسب، زیبا، ساده، برازنده و مطابق شؤونات بپوشید. اگر می خواهید خانم باشید توصیه می کنیم از پوشیدن لباس های غیرمتعارف و زننده بپرهیزید. در رنگ لباس ها دقت کنید و موقعیت ها را در نظر بگیرید.

خوش رفتار باشید

مهربانی، انسان دوستی، و تواضع در موقعیت های صحیح از ویژگی های یک بانوست. فریاد کشیدن، عصبانیت و زدن حرف های رکیک، شایستۀ یک بانو نیست و پسندیده نیست که بانوان چنین رفتارهایی از خود بروز دهند. پس با مردم باید طوری رفتار کرد که انتظار داریم با ما رفتار کنند. کار چندان دشواری نیست. حتی باید مردان نیز از چنین رفتارهایی پرهیز کنند.

آرایش، آری یا خیر!

استعمال لوازم آرایش، بیش از اندازه و به شکلی زننده، شایستۀ یک بانو نیست. متأسفانه امروزه میزان استفاده از لوازم آرایش در کشور ما بسیار بالا رفته است و بسیاری از بانوان ما، به دلیل افکار ناراحت کننده، تصور می کنند زشت هستند؛ لذا در زیر ارایش های غلیظ، مشکل خود را پنهان می کنند. توصیه می کنیم اعتماد به نفس خود را به دست آورده و از چنین حرکت هایی، در خارج از محیط منزل بپرهیزید.

به خودتان برسید

اگر به خودتان نرسید و مراقب وجود ارزشمند خود نباشید، ممکن است حس رضایت خود را از دست بدهید. نیازی به صرف هزینه های کلان برای مراقبت از پوست و زیبایی تان نخواهد بود. سعی کنید با استفاده از ساده ترین مواد موجود در خانه و آشپزخانه، ماسک های مراقبتی بسازید و پوست تان را تازه و شاداب نگه دارید. ورزش کنید و پرتحرک باشید. مطمئناً همین ورزش و تحرک، انرژی مضاعفی به شما خواهد داد که قطعاً به سایر اعضای خانواده نیز منتقل خواهید کرد.

روی فرم باقی بمانید

اگر وزن تان بیش از حد مجاز است، سعی کنید با رژیم غذایی و ورزش مناسب، وزن خود را به حد نرمال برسانید. به قدر کافی آب بنوشید تا از چروک شدن پوست تان جلوگیری شود.

موهای خود را بلند نگه دارید

موهای کوتاه، شما را ببشتر شبیه مردان نشان خواهد داد. پس سعی کنید با رعایت نکات مراقبتی و بهداشتی موهای زیبای خود را بلند و مرتب نگه دارید.

پی نوشت:
این مطلب ترجمه مقاله « TIPS ON HOW TO BE MORE FEMININE» است که در سایت beautyandtips منتشر شده

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.