تبیان، دستیار زندگی

«یادداشت‌های یک زن» روایت تنهایی زنی پس از جدایی

«یادداشت‌های یک زن» داستان بلندی است که از زبان یک زن جوان و به زبان محاوره روایت می‌شود و شامل اتفاقاتی است که پس از طلاق گریبان او را می‌گیرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 «یادداشت‌های یک زن»

داستان بلند «یادداشت‌های یک زن» نوشته شینا اسمعیلی دولابی‌نژاد از سوی نشر الینا منتشر شد.

این کتاب همان‌طور که از نامش پیداست،‌ روایت داستانی یک زن از دوره نوجوانی و ازدواجش تا چالش‌های بعد از آن و جدایی‌اش را شامل می‌شود. راوی داستان اول شخص است و از زبان قهرمان داستان و به زبان محاوره روایت می‌شود. این کتاب را می‌توان در زمره کتاب‌های عامه‌پسند دسته‌بندی کرد و موضوع آن تا حدودی موضوعی تکراری شامل ماجرای زندگی زنی تنها که دچار مشکلات طلاق و مسائل بعد از آن می‌شود.

در بخشی از این داستان می‌خوانیم:

«مادرم احساساتش همیشه سطحی بود و هیچ‌وقت عمق نداشت آرزو داشتم گاهی غرق مهربونی او می‌شدم، اما امروز دلم برای همون احساسات سطحی مادرم خیلی تنگ شده و یا پدرم کمی از نگرانی‌های منو برای آینده کم می‌کرد ولی دریغ که همیشه در همین حسرت بسر می‌بردم. بعد از طلاق خواستگارهای بیشتری برام میومد ولی همیشه یه ترس که تمومی نداشت تو ذهنم بود و برای همین موردی هم که خوب بود می‌ترسیدم حتی بهش فکر کنم کاشکی پدرم یک بار هم که می‌شد می‌گفت نگران نباش من هستم و از این همه احساس تنهایی و ترس نجات پیدا می‌کردم و همین احساس باعث شد دچار چالش‌های جدی‌تری بشم.»

داستان بلند «یادداشت‌های یک زن» در 64 صفحه و تیراژ 1000 نسخه به قیمت 10000 تومان در سال 1397 از سوی نشر الینا منتشر شده است. 
منبع: ایبنا