تبیان، دستیار زندگی

کِرم را باید بر اساس نوع پوست بخرید

نکاتی که درباره کرم پوست باید بدانید

کرم‌های مرطوب‌کننده، سرم ها و لوسیون های ضد پیری و ... همهٔ ما هرروز از این محصولات استفاده می‌کنیم اما ما چقدر دربارهٔ آن‌ها و مواد تشکیل‌دهندهٔ آن‌ها می‌دانیم و از خواصشان اطلاعات داریم؟ آیا واقعاً می‌ارزد برای خرید این دسته از محصولات بهداشتی تا این اندازه هزینه کنیم؟ یا بهتر است دیگر این محصولات را نخریم و به جای آن از یک کرم خانگی ساده استفاده یا روغن‌زیتون را جایگزین کنیم؟ توصیه می‌کنیم پیش از تصمیم‌گیری، این مقاله را بخوانید و با محتوای کرم‌ها آشنا شویم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : سمیه جولایی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کرم های مرطوب کننده

1- مرطوب کننده‌ها از هر مدلی که باشند به کاهش چروک‌های پوستی کمک می‌کنند

حتی ساده‌ترین کرم‌های مرطوب‌کننده؛ چروک‌های ریز پوستی را از بین می‌برند. محصولات ضد پیری و ضد چروک، دارای مواد خاصی هستند که برای از بین بردن چروک‌ها مفیدند. زمانی که پوست چروک می‌شود درواقع قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و استفاده از یک مرطوب‌کننده به‌صورت روزانه، این روند را به تأخیر می‌اندازد.

2- بیشتر کرم‌های پوست، جذب پوست نمی‌شوند

شرکت‌های تولیدکنندهٔ محصولات بهداشتی آرایشی همواره به دنبال یافتن فرمول‌های کرم‌هایی هستند که میزان جذب مواد کرم را افزایش دهد؛ زیرا پوست درواقع طوری طراحی‌شده است که از بدن محافظت کند نه اینکه مواد را به درون بدن راه بدهد. درواقع، هیچ شاهدی وجود ندارد که بیش از شصت درصد از کرم‌های مصرفی جذب شوند و برای بسیاری از محصولات، این میزان احتمالاً کمتر است.

3- بیشتر محصولات مراقبتی پوست حاوی مواد نگه‌دارنده هستند

بیشتر کرم‌های پوستی بر پایهٔ آب ساخته می‌شوند؛ پس‌نیاز است که برای جلوگیری از فاسدشدن کرم، مواد نگه‌دارنده در آن‌ها به کار رود. مواد تشکیل‌دهندهٔ بیشتر کرم‌ها شامل: آب، رطوبت دهنده‌ها و روان کننده‌هاست که به آب‌رسانی پوست کمک می‌کند و نیز دارای روغن‌ها و امولسیفایرها نیز می‌شود که آن را به‌صورت لوسیون نگه می‌دارد.

4- نقش پپتیدها چیست؟

پپتیدها که در بسیاری از کرم‌های ضد چروک وجود دارند، دسته‌ای از آمینواسیدها هستند که گفته می‌شود به رشد سلول‌های پوستی جدید کمک می‌کند و ظاهر چروک‌های پوستی را بهبود می‌دهد. این مواد قطعاً کار آب‌رسانی را در پوست انجام می‌دهند اما اثربخشی آن‌ها در کاهش چروک‌های پوستی موردشک بسیاری از متخصصان است.

5- رتینول چه می‌کند؟

رتینول شکلی از ویتامین آ است که اثبات‌شده که کشش پوست را تقویت می‌کند و به این شکل، چروک‌های پوست را کاهش می‌دهد. کرم‌هایی که حاوی رتینول هستند در غلظت‌های مختلف در بازار وجود دارد و قوی‌ترین آن‌ها را تنها با نسخهٔ پزشک می‌توان تهیه کرد. زنانی که مایل هستند باردار شوند یا افرادی که باردار هستند، نباید از کرم‌های رتینول استفاده کنند؛ زیرا احتمال خطر برای جنین وجود دارد.

6-مرطوب کننده‌ها شب‌ها بهتر عمل می‌کنند

مرطوب کننده‌ها فقط برای آرایش صبحگاهی نیستند، زیرا عملکرد بهتر آن‌ها را در طی شب مشاهده می‌کنیم. شب‌ها صورت خود را بشویید و کمی مرطوب‌کننده روی آن بمالید و بگذارید در طول شب باقی بماند و پوست را به‌خوبی آب‌رسانی کند.

7- لایه‌برداری باعث می‌شود کرم‌ها بهتر عمل کنند

لایه‌برداری پوست، باعث جدا شدن سلول‌های مردهٔ پوست می‌شود و به پوست تازه اجازه می‌دهد نمایان شود. لایه‌برداری منظم نیز مانع می‌شود سلول‌های مردهٔ پوست جلوی اثر کرم‌ها را بگیرند؛ پس لایه‌برداری سبب جذب بهتر کرم‌ها می‌شود. لازم به ذکر است که اگر سلول‌های مرده بر روی پوست باقی بمانند، با کرم‌ها مخلوط شده و منافذ پوست را پر می‌کنند.

8-   آنتی‌اکسیدان‌ها چه‌کاری انجام می‌دهند؟

بسیاری از کرم‌ها حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین آ، سی و ای است. آنتی‌اکسیدان‌ها از تخریب سلول‌ها در اثر رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کنند. رادیکال‌های آزاد عامل پیری زودرس و سرطان هستند. فواید آنتی‌اکسیدان‌ها ازنظر علمی به اثبات رسیده است پس کرم‌هایی که حاوی آنتی‌اکسیدان هستند، مفیدند. اما نکتهٔ مهم دیگر این است که آنتی‌اکسیدان‌ها را از طریق غذاهایی مانند میوه‌ها و آجیل‌ها و سبزیجات نیز به بدن برسانید.

9- مرطوب‌کنندهٔ حاوی SPF استفاده کنید

حتی اگر هوا ابری است اما نور خورشید اثر خودش را بر روی پوست می‌گذارد. یکی از بزرگ‌ترین علت‌هایی پیری زودرس، قرار گرفتن در برابر نور خورشید است پس کرم‌هایی را تهیه کنید که SPF داشته باشند. SPF حداقل پانزده برای پوست کافی است.

10- همهٔ کرم‌ها مانند هم نیستند

همهٔ مرطوب کننده‌ها مانند هم نیستند و باید به نوع پوست صورت دقت کنیم و مرطوب‌کنندهٔ متناسب با نوع پوست را انتخاب کنیم. همهٔ کرم‌ها نیز برای همهٔ بخش‌های بدن ما مناسب نیست. مثلاً پوست پلک بسیار نازک است و نیاز به کرم مخصوصی دارد که برای این بخش از بدن طراحی‌شده باشد.

توصیه می‌کنیم پیش از خرید هر محصول بهداشتی آرایشی روی بستهٔ آن را به‌دقت بخوانید.



ترجمه شده از وب سایت:
https://www.beautyandtips.com/beauty-2/10-interesting-facts-about-skin-creams

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.