تبیان، دستیار زندگی

۱۴ سوال سخت بچه ها که می تواند هر بزرگسالی را از پا درآورد!

به سوالات سخت کودکان این جواب ها را بدهید

کودکان همیشه با یک روش عجیب دانش ما درباره ی دنیای اطرافمان را امتحان می کنند! بچه ها اغلب در مورد چیزهای عجیب و غریب سوال می کنند و باعث می شوند شما کلافه شوید. در این مقاله ۱۴ سوال سخت بچه ها که معمولا می پرسند را به شما معرفی می کنیم تا خودتان را برای پاسخ دادن به این سوالات آماده کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سوالات کودکان، کودک، بزرگسالان، حیوانات، دروغ گفتن، فضانوردی، خانواده ایرانی
اگر سوالی داشتند خیلی سریع جواب را در گوگل سرچ کنید تا فکر نکنند شما اطلاعات کمی دارید.اما برای زمان هایی که گوگل پاسخگو نیست ما برایتان ۱۴ تا از سخت ترین سوالات بچه ها را آورده ایم(به همراه جواب). پس در برابر کنجکاوی کودک با اعتماد به نفس صحبت کنید.

۱-آیا بزرگترها بهتر از کودکان هستند؟

بزرگسالان و بچه ها دو لغت هستند که به عنوان متضاد هم در نظر گرفته می شوند. به همین دلیل است که بچه ها ممکن است فکر کنند که بزرگسالان بهتر هستند. البته مهم است که به بچه ها بگویید بزرگترها می توانند هم خوب باشند هم بد باشند.

۲-چرا ساعت در جهت عقربه های ساعت می چرخد؟

توضیح این می تواند با کمک شاخص آفتاب صورت گیرد. شما می توانید به آن ها نشان دهید که چگونه با شاخص آفتاب، می توان زمان را به وسیله ی بررسی سایه هایی که در جهت ساعت حرکت می کنند تخمین زد.

۳-چرا همه با یک زبان صحبت نمی کنند؟

به جای پیچیده کردن این موضوع فقط به بچه ها بگویید که میلیون ها سال پیش تمامی انسان ها با یک زبان صحبت می کردند، اما با رشد جمعیت انسان ها به جاهای مختلف رفتند و زبان های جدید به وجود آمد.

۴-آیا حیوانات زبان خاص خودشان را دارند؟

حیوانات حتی اگر کیلومتر ها از هم دور باشند می توانند با همدیگر ارتباط برقرار کنند. اگرچه پرنده ها مثل انسان ها لهجه های محلی خاصی دارند.

۵- زمان چیست؟

خیلی علمی برای کودکتان صحبت نکنید. به آن ها توضیح دهید زمان راهی برای اندازه گیری زندگی است و باعث به یاد آوردن اتفاقاتی خاص به عنوان مثال تولد می شود.

۶- چرا من این مدلی نگاه می کنم و حرف می زنم؟

بهترین جواب برای بچه تان چیست؟
“تو در زندگیت خاص و منحصر به فردی و هیچ کس مثل تو وجود ندارد”

۷- چرا من به دنیا آمدم؟

اگر آنقدر بزرگ نشده اند که در مورد تولد واقعی و مسایل جنسی با آنها صحبت شود، به آن ها بگویید پدر و مادر همدیگر را خیلی دوست داشتند و می خواستند یک خانواده داشته باشند. پس بچه ی کوچک شان به دنیا آمد.

۸- اگر دروغ گفتن بد است چرا بزرگترها دروغ می گویند؟

در مورد دروغ مصلحتی به آن ها توضیح ندهید.
به بچه تان بگویید شما با دروغ گفتن یک اشتباهی کرده اید و اگر متوجه منظورتان شد بابت آن معذرت خواهی کنید. این کار به آن ها یاد می دهد که مسئولیت اشتباه شان را بپذیرند.

۹- چرا او شبیه من نیست؟

از آن جایی که بچه ها به شیوه ی خاصی رفتار می کنند اگر شخصی در مدرسه مثل آن ها نباشد رنجیده می شوند. آن ها را نشانده و بهشان بگویید همانطور که آن ها بستنی دوست دارند و از چیزهای دیگر بدشان می آید، این قانون برای بقیه هم صدق می کند. به آنها بگویید اینکه بقیه شبیه او نیستند کاملا طبیعی است.

۱۰-چطور بهترین گزینه را انتخاب کنم؟

بچه ها به راحتی گیج می شوند. وقتی آنها برای یک انتخاب به شما نگاه می کنند، به آن ها بگویید به صدای قلبشان گوش دهند و به درونشان اعتماد کنند. البته تا زمانیکه به کسی آسیب نمی رسانند.

۱۱- چگونه ماه در طول روز می آید؟

این یک فرصت عالی است برای اینکه منظومه ی شمسی و اینکه چگونه سیارات دور خورشید می چرخند را به آنها توضیح دهید. حتی اگر بخواهید می توانید این موضوع را به یک بازی تبدیل کنید و انجامش دهید.

۱۲-رنگین کمان چطور شکل می گیرد؟

توضیح دادن مفهوم بازتاب نور برای کودکان سخت است. بهترین پاسخ این است که بگوییم آب و نور باعث به وجود آمدن آن می شوند.

۱۳-اضافات دستشویی در هواپیما کجا می رود؟

اجازه ندهید که فکر کند این اضافات همانند فضولات پرندگان از هواپیما سقوط می کند. هواپیما محفظه ی خاصی دارد و فاضلاب آن به وسیله ی کارکنان هنگامی که هواپیما فرود می آید تخلیه می شود.

۱۴- چه اتفاقی می افتد اگر بدون لباس فضانوردی در مریخ پیاده شویم؟

مریخ و زمین فشار هوای مختلفی دارند و فشار هوای مریخ کمتر از زمین است . که راه رفتن بدون لباس بر روی مریخ باعث جوشیدن خون انسان می شود. سوال بچه ها می تواند یک تجربه ی آموزشی عالی باشد نه فقط برای آن ها حتی برای خودتان. پس برایش زمان بگذارید تا پاسخ درست به آن ها بدهید.
منبع: سرسره
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.