تبیان، دستیار زندگی

ترفندهایی برای چیدمان منزل با بودجه ی محدود

برای ایجاد تغییرات راهکار‌های ارزان قیمت و کاربردی نیز وجود دارد تا با ایجاد تحول نیاز شما را بدون صرف هزینه زیاد و متناسب با بودجه شما تغییر دهد و بعد از مدتی دکوراسیون شما را با تغییراتی مقرون به صرفه به نحوی معجزه آسا متحول سازد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
دکوراسیون، تغییر،بودجه، آثار هنری، خلاقیت، زیبایی
  طراحی دکوراسیون و تزئینات در منزل به دلیل گزینه های زیاد و انتخاب های بسیار موجود از سبک ها و اقلام دکوری و رنگ ها می تواند کاری چالش برانگیز و پر هزینه محسوب شود اما برای کسانی که علاقه زیادی به ایجاد تغییرات مداوم در دکوراسیون دارند تغییراتی که با خرید و جایگزینی مبلمان و یا تغییرات اساسی همراه باشد نه تنها به صرفه نیست بلکه بسیار گران قیمت و غیر ضروری محسوب می شود.

در واقع برای ایجاد تغییرات راهکارهای ارزان قیمت و کاربردی نیز وجود دارد تا با ایجاد تحول نیاز شما را بدون صرف هزینه زیاد و متناسب با بودجه شما تغییر دهد و بعد از مدتی دکوراسیون شما را با تغییراتی مقرون به صرفه به نحوی معجزه آسا متحول سازد.

برای مشاهده این راهکارهای ارزان قیمت با ما در ادامه همراه باشید…

از رنگ ها استفاده کنید!

امروزه بر تمامی افراد و متخصصین حوزه دکوراسیون آشکار گشته که استفاده از رنگ، اولین و ضرورری ترین ابزار برای یک دکوراتور با بودجه محدود برای ایجاد تغییرات در دکوراسیون محسوب می شود زیرا با قیمتی بسیار ارزان با افزودن رنگ به فضا گویی وارد فضایی دیگر شده اید نه تنها با تغییر رنگ دیوار ها و سقف بلکه با به کارگیری رنگ های جدید در مبلمان و یا اکسسوری ها می توانید تغییرات چشمگیری در فضا ایجاد نمایید و یا می توانید از طرح ها و نقاشی ها بهره گیرید و رنگ های شاد را به فضای خانه اهدا نمایید.

برای مثال در اتاق کودکان این راهکار کاربرد زیادی دارد و با استفاده از رنگ ها که مورد علاقه و جاذب برای کودکان هستند می توانید از طریق اسباب بازی ها و عروسک های رنگی و یا نقاشی های کشیده شده توسط کودکان به فضا رنگ را افزوده و یا از کاغذهایی برای کشیدن نقاشی روی دیوارها که قابلیت پاک شدن یا تعویض دارند بهره گیرید تا هر بار رنگ و نقاشی تازه ای از کودکان دکوراسیون را متحول سازد!

خرید دکوری های کارکرده

اگر شما از دسته افرادی هستید که فکر می کنید اجناس دکوری دست دوم مناسب منزل شما و سلیقه شما نیست و به همین دلیل یکبار هم به چنین فروشگاه هایی نرفته اید باید بدانید فکر شما تا حدی ممکن است درست باشد اما این فروشگاه ها می تواند مکانی شگفت انگیز برای پیدا کردن آیتم های منحصر به فرد و جالب برای خانه باشد و یا گاهی اجناسی به نسبت نو و زیبا که توسط افرادی که طالب تنوع بالا در دکوراسیون با صرف هزینه های بالا هستند به فروش گذاشته شده و می توانید دکوری ها و یا مبلمانی منحصر به فرد و ارزان در آن بیابید!

حتی می توانید با خلاقیت به تعمیر و بازسازی و رنگ آمیزی آن ها بپردازید و طبق سلیقه خود آن ها را تغییر دهید! این قلام برای کسانی که که خواستار دکوراسیونی منحصر به فرد هستند و تمایل به داشتن مبلمان و اکسسوری هایی که در هر خانه ای به چشم می خورد نیستند گاهی ایده های خوب و خلاقانه در اختیار طراح و دکوراتور می گذارد کافیست هوشمندانه و با توجه به دیگر دکوری های موجود منزل انتخاب کنید و به خلاقیت خود اطمینان داشته باشید!

مثلا تلفنی قدیمی که دیگر کار نمی کند اما می تواند با ظاهری قدیمی تمی کلاسیک به فضا دهد البته به این نکته حتما توجه کنید که در خرید و استفاده از این اقلام به هیچ عنوان زیاده روی نکنید زیرا زیاده روی اشیاء ارزشمند منزل شما را نیز ممکن است زیر سوال برده و از زیبایی آن ها بکاهد!

تغییرات کوچک ایجاد کنید!

برای چیدمان و تزئینات جدید حتما لازم نیست چیزهای جدیدی خریداری کنید می توانید با به کارگیری خلاقیت و ذوق هنری به آن ها چیزی اضافه یا کم کرده و یا با تغییر نوع چیدمان تغییراتی ایجاد کنید! به عنوان مثال، سعی کنید با اضافه کردن جزئیاتی مانند روبان به دور شمع ها و یا با تغییر کوسن ها و یا با پوشاندن مبلمان با پتوهای تزئینی در فصل زمستان می توانید به مبلمان و دکوراسیون خانه حال و هوایی تازه دهید !

از دارایی ها به شیوه ای جدید استفاده کنید!

یکی از ساده ترین و ارزان ترین راهکارها استفاده از دارایی های موجود می باشد که در مواردی غیر قابل استفاده هستند یا کاربرد کمی در منزل دارند به عنوان مثال، از صندلی جانبی به عنوان میز کنار تخت استفاده کنید. یا با جواهرات تزئین شده که معمولا در یک کشو پنهان می شوند برای تزئین نردبان قدیمی استفاه کنید یا از قفسه های عمودی و چند طبقه کتاب به طور افقی به عنوان میز تلویزیون و یا کنسول بهره گیرید!

چیدمان و تغییرات مجدد مبلمان

یکی از ساده ترین روش های تزئین و دکوراسیون یک اتاق به شیوه ای جدید، چیدمان مبلمان منزل است. از همه مهمتر، این که کاملا رایگان است و با صرف هیچ هزینه ای می توانید تغییرات چشمگیری ایجاد نمایید. می توانید مبلمان را از سمتی به سمتی دیگر جابجا کنید یا از صندلی ها مابین مبلمان استفاده کنید و یا جایگاه میز های عسلی را بین مبلمان و جلوی آن ها تغییر دهید با نگاه خلاقانه به فضای موجود به تعویض حوزه های منزل در صورت امکان فکر کنید و با جابجایی برخی حوزه ها و مبلمان فضایی جدید خلق کنید!

آثار هنری را خودتان بسازید!

از آن جا که آنچه که روی دیوار قرار می دهید تاثیر زیادی بر روی دکوراسیون اتاق می گذارد پس با کاغذ دیواری یا نمونه های پارچه ای، استفاده از هنرهای دستی و کاغذی و یا کارهای هنری کودکان و یا حلق آویز لباس و یا ایده های دست ساز سعی کنید خودتان دکوری های زیبا و منطبق با سلیقه خود خلق کنید ! این کار علاوه بر آوردن ذوق هنری شما به دکوراسیون نشان از سلیقه و هویت فردی شما خواهد بود و در ضمن دکوراسیونی منحصر به فرد و مختص شما ایجاد می کند.

از تاثیر نورها غافل نشوید!

نور ها نیز به دلیل تاثیر بر رنگ ها و متریال های به کار رفته در دکوراسیون نقش زیادی در تغییرات دارد و هر فضایی تنها با هزینه محدودی برای نورپردازی مناسب می تواند بزرگتر و با جلوه بیشتری نشان داده شود با نورپردازی می توان با هزینه ای محدود نقطه ی تمرکزی را در فضا ایجاد کرده و یا با ایجاد سایه های زیبا در فضا دکوراسیون را به زیبایی تغییر داد.

گیاهان را در دکوراسیون فراموش نکنید!

گیاهان آپارتمانی علاوه بر تازه کردن فضا بر دکوراسیون نیز تاثیر زیادی دارند و زیبایی را در طراحی داخلی فضا به ارمغان آورده و ایده ای ارزان قیمت برای تزیین خانه محسوب می شوند که سبب آرامش بخشی و لطافت فضا شده و می توانند مکمل خوبی برای هر فضایی با هر سبک دکوراسیون به حساب آیند.


منبع : وب سایت دکوبوم
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.