تبیان، دستیار زندگی

آشنایی با روش تهیه‌ی دسر بلواسکای باواروا

ابتدا شکر، زرده‌های تخم‌مرغ و وانیل را داخل قابلمه‌ای لعابی یا استیل ریخته با همزن دستی آنها را مخلوط می‌کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 دسر بلواسکای باواروا

مواد اولیه:

زرده تخم‌مرغ: ۶ عدد
شیر: ۴۰۰ میلی‌لیتر
خامه صبحانه: ۳۰۰ گرم
شکر: ۲۵۰ گرم
پودر ژلاتین: ۴ قاشق سوپخوری
آب سرد: یک دوم پیمانه
رنگ آبی خوراکی: چند قطره
سیـروپ شکلات: دو قاشق سوپخوری
وانیـــل: یک دوم قاشق چایخوری

روش تهیه:

ابتدا شکر، زرده‌های تخم‌مرغ و وانیل را داخل قابلمه‌ای لعابی یا استیل ریخته با همزن دستی آنها را مخلوط می‌کنیم؛ سپس شیر را آرام آرام ریخته و هم می‌زنیم و مواد را روی حرارت ملایم گذاشته و مدام هم می‌زنیم تا کرم به جوش آید. وقتی به نقطه جوش رسید فورا آن را از روی حرارت برمی‌داریم و کنار می‌گذاریم تا سرد شود.
خامه را داخل کاسه‌ای گود می‌ریزیم، با رنگ آبی و سیروپ شکلات مخلوط می‌کنیم و کرم را آرام آرام به خامه اضافه کرده و با همزن دستی هم می‌زنیم تا مواد صاف و یکدست شود. پودر ژلاتین را روی آب سرد پاشیده روی حرارت ذوب می‌کنیم و داخل کرم می‌ریزیم. همیشه به این نکته دقت می‌کنیم که کرم و ژلاتین هیچکدام داغ نباشند.
بهترین زمان اضافه کردن موقعی است که ژلاتین و کرم هر دو حرارت خود را از دست داده باشند. کرم را از صافی گذرانده و داخل قالب می‌ریزیم و به مدت ۶ ساعت داخل یخچال می‌گذاریم تا خودش را بگیرد. بهتر است برای این کار قالب را حتما با اسپری روغن چرب کنیم.
من برای تزیین این دسر از اسپری آبی صدفی و ورق طلایی استفاده کرده‌ام. برای براق‌تر کردن روی کار می‌توانیم از اکلیل و شکرهای خوراکی آبی نیز استفاده کنیم.
منبع: پرشین وی
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.