تبیان، دستیار زندگی

امام زمان(عج) از مکه ظهور می کند نه سرداب

حجت الاسلام امینی با اشاره به جنایت تکفیری ها در حرمین عسکریین(ع)، گفت: وهابیت بر اساس یک تهمت به شیعه، مدعی است امام زمان (عج) در سامرا مخفی شده و بناست ایشان از این شهر ظهور کنند و با همین ادعاها جنایت سامرا را رقم زدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سرداب امام زمان

حجت الاسلام «سید محسن امینی» در گفت وگو با خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان که به مناسبت 23 ماه محرم، سالروز قمری تخریب حرم امامین عسکریین(ع) در سامرا انجام شد، با اشاره به دلایل و انگیزه های تروریست های تکفیری در انجام این جنایت، اظهار کرد: فرقه وهابیت حدود دویست سال پیش با اهدافی کاملا سیاسی تشکیل شد که براساس اعتقادات رهبر اصلی خود ابن تیمیه عمل می کنند.
معاون آموزش بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان البرز اضافه کرد: ابن تیمیه پیرامون قبور فتواهای شدیدی دارد به طوری که بناسازی برای قبور چه برای اولیاء الله و چه افراد عادی را امری حرام می داند و آن  را بدعت و شرک می داند و افرادی را که برای قبور بنا می سازند و یا به زیارت اهل قبور می روند، مشرک می داند.
امینی با بیان اینکه ابن تیمیه شفاعت را نیز زیر سوال می برد و شبهاتی را پیرامون این موضوع مطرح می سازد، گفت: شبهات این فرقه تماما نخ نما شده است و با وجود این که به شبهات آنان پاسخ داده شده است، اقدام به تخریب قبور به ویژه حرم امامان معصوم(ع) کرده اند تا از منظر خود، هر آنچه را که مظهر شرک است از بین ببرند تا تنها به عبادت و وحدانیت خدای متعال پرداخته شود.

تخریب قبور ائمه بقیع(ع) آغاز کار وهابیت در عربستان

معاون آموزش بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان البرز با بیان اینکه وهابیون کار خود را در عربستان با تخریب قبور ائمه بقیع(ع) آغاز کردند، گفت: آنها در این مدت حیات خود به قبور مطهر ائمه اطهار(ع) و فرزندان آنان بارها تعرض کرده اند که یکی از آنان تخریب حرم مطهر امامین عسکرین(ع) در شهر سامرا بود.
وی با اشاره به دلایل پشت پرده جنایت وهابی های سلفی در شهر سامرا، تصریح کرد: وهابیت بر اساس یک تهمت به شیعیان مدعی است امام زمان (عج) در سامرا مخفی شده و بناست ایشان از این شهر ظهور کنند و داستان پردازی های بسیار دیگری نیز در این خصوص دارند.
امینی گفت: وهابیت طی یک تهمت دیگر به شیعیان معتقد است که مردم هر صبح و شب با سلاح و شمشیر در مقابل درب سرداب امام زمان (عج) می ایستند تا هر زمانی که ایشان ظهور کردند و نیاز به کمک داشتند، بتوانند ایشان را همراهی کنند لذا برای تقابل با این دو اعتقاد خودخوانده شان به تخریب این بنای مطهر پرداختند.

داعش مصمم به تخریب حرم مطهر نبوی است

این کارشناس مهدوی در پاسخ به این سوال که اقدامات داعش چه میزان سازمان دهی شده برای تقابل با امام زمان (عج) است، گفت: داعش به عنوان فرزند وهابیت معتقد است که بنای قبور باید تخریب شود زیرا شرک است و در این مسیر حتی مصمم به تخریب حرم مطهر نبوی نیز هستند.

وی اضافه کرد: این گروه تروریستی تفکرات و اندیشه های ضدمهدوی دارد و معتقد به حضور ایشان در شهر سامراست لذا به تخریب این مکان مطهر پرداخت تا شیعه بفهمد که امام زمانشان اینجا نیست، درحالی که واقعا شیعیان چنین اعتقادی ندارند.

اعتقادات شیعه درباره امام زمان (عج)

امینی با اشاره به اعتقادات شیعیان نسبت به غیبت امام زمان (عج) ابراز کرد: شیعه معتقد است که پس از شهادت امام عسکری(ع)، دشمن عزم خود را جزم کرد که امام زمان(عج) را نیز به شهادت برساند تا جریان امامت به پایان برسد اما در تاریخ هم بیان شده است که با قدرت الهی، مردم امام زمان(عج) را نمی بینند و لذا دشمنان نمی توانند ایشان را به شهادت برسانند.
معاون آموزش بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان البرز تاکید کرد: شیعه معتقد است که امام زمان(عج) از کنار کعبه ظهور خواهد کرد اما سرداب از این جهت برای شیعیان عزیز و مقدس است که محل زندگی سه امام (امام هادی(ع)، امام عسکری(ع) و امام زمان(عج)) بوده است.

راهبرد خداوند برای حفاظت از امام زمان (عج) در دوران غیبت

وی با بیان اینکه برای امام زمان(عج) نمی توان مکان خاصی را به عنوان محل زندگی قائل بود زیرا ایشان در میان مردم حضور دارند اما شناخته نمی شوند مانند حضرت یوسف(ع) که برادرانش، حضرت را دیدند اما نشناختند، ابراز کردد: براساس روایات، زمانی که امام زمان(عج) ظهور کنند، بسیاری از مردم می گویند که ایشان را ما دیده بودیم اما نمی شناختیم زیرا یکی از راه های حفاظت از امام، ناشناس بودن ایشان در میان مردم است.

امینی با اشاره به اینکه در کتب معتبر اهل سنت نیز به تولد امام زمان (عج) اشاره شده است، خاطرنشان کرد: در این کتب آمده امام زمان (عج) نواده پیامبر(ص) و فرزند حضرت زهرا(س) است و در این زمینه اشتراکات اعتقادی بسیاری با شیعیان دارند اما تروریست های تکفیری دارای اعتقادات افراطی هستند و با طرح تهمت علیه اعتقادات شیعه به دنبال اختلاف افکنی و انجام فعالیت های تروریستی خود هستند.

منبع: خبرگزاری شبستان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.