تبیان، دستیار زندگی

دفاع عجیب یک نماینده مجلس از گرانی مسکن

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در مخالفت با گرفتن مالیات عایدی سرمایه از بخش مسکن، افزایش قیمت در این بخش را طبیعی دانست و گفت: اگر فقط یک بخش را از طریق اخذ مالیات هدف قرار دهیم ظلم به آن بخش است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سید کمال الدین شهریاری
سید کمال الدین شهریاری با اشاره به نقش مثبت مالیات در اداره کشور گفت: اتخاذ تدابیر سیاسی، اقتصادی و مدیریتی بر ارائه طرح یا لایحه عجولانه اولویت دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایطی که به علت بالا رفتن نرخ ارز و کاهش پول ملی، همه کالاها با افزایش قیمت مواجه می شوند کاهش ارزش پول ملی، خود را در قیمت مسکن هم نشان می دهد و قیمت مسکن افزایش می یابد.

وی اضافه کرد: در این شرایط اگر فقط یک بخش را از طریق اخذ مالیات هدف قرار دهیم ظلم به آن بخش است و سرمایه از آن بخش فرار می کند.

شهریاری با اشاره به اینکه 1600 هزار میلیارد تومان نقدینگی سرگردان درکشور داریم گفت: هر جا این نقدینگی وارد شود در آن جا افزایش قیمت ایجاد می کند.

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی افزود: سرمایه هایی که در بخش مسکن مصرف می شود اشتغال و تولید ایجاد می کند. صنعت کشور در بسیاری از زمینه ها وابسته به سرمایه گذاری در بخش مسکن است و اگر این بخش دچار رکود شود بسیاری از بخش های صنعت وارد رکود می شود.

شهریاری گفت: ما باید تولید مسکن را رونق دهیم زیرا اگر تولید مسکن کم شود سوداگری و احتکار اتفاق می افتد.
منبع: تسنیم