تبیان، دستیار زندگی

منتقد پرحاشیه از این هفته به تلویزیون برمی گردد

شب های داغ سینما با فراستی؟!

مسعود فراستی بعد از حدود یک سال و نیم دوری، بار دیگر به تلویزیون بازمی گردد. این بار او منتقد نیست و قرار است روی اجرای یک برنامه سینمایی بنشیند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
مسعود فراستی
روز شنبه روابط عمومی شبكه چهار خبری به رسانه ها ارسال كرد درباره این كه مجله «شب های هنر» از این هفته روی آنتن است. این مجله شامل تئاتر،موسیقی، شعر،کتاب و سینما است كه به ترتیب از شنبه تا چهارشنبه پخش می شوند و پیام دهکردی،رضا مهدوی، سعید بیابانکی،مسعود دیانی و مسعود فراستی مجریان هر بخش هستند.

«شب های هنر» جایگزین «چشم شب روشن» می شود كه در آستانه ماه مبارك رمضان تعطیل شد و حالا مدلی متفاوت از آن در كنداكتور قرار گرفته. این مدل سال 94 در شبكه چهار تجربه شده بود كه هر شب به نقد یك مبحث اختصاص یافت كه خب تداوم نیافت. مدتی بعد «چشم شب روشن» با الگوی «دو قدم مانده به صبح» ساخته شد كه محمد صالح علا مجری اصلی اش بود. حالا در «شب های  هنر» خبری از این مجری نیست. ضمن آن كه برنامه هر شب، صاحب یك تهیه كننده مجزا است.

جالب ترین نكته، حضور مسعود فراستی در مقام مجری بخش سینما است؛‌او پیش تر تجربه اجرا داشته اما مهم ترین تصویری كه از فراستی در ذهن بیننده ها نقش بسته، حضور در برنامه «هفت» است. نقدهای فراستی كه توام با نیش هستند، نام او را سر زبان عامه مخاطبان انداخت. فراستی با پایان «هفت»ِ بهروز افخمی دیگر در تلویزیون حاضر نشد و در گفت و گوهای غیر رسمی تاكید می كرد چنین قصدی ندارد. او در دور جدید فعالیت تلویزیونی اش چه خواهد كرد؟‌

تلویزیون در سال جدید، برنامه سینمایی جریان گذار نداشته و شاید فراستی بتواند این خلا را پرکند. برنامه های «هفت» و «سینما دو» همچنان بلانکلیف هستند و برغم وجود اتفاق های متعدد، برنامه ای نیست که به آن ها بپردازد. فراستی مشهور است به نقدهای تند و تیز؛ در «شب های هنر» همین رویه را ادامه می دهد؟