تبیان، دستیار زندگی

هزینه ۳۳۰۰ میلیارد توماین برای آزادراه تهران-شمال

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه بنیاد مستضعفان و راه و شهرسازی به صورت مشارکت ۵۰ درصدی پروژه آزادراه تهران-شمال را پیش می برند،گفت: تا به حال ۳۳۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
محمد سعیدی‌کیا
محمد سعیدی‌کیا در مراسم بهره‌برداری از بزرگترین تونل راهی خاورمیانه در منطقه البرز شرقی در محور کرج -چالوس اظهار داشت: قطعه یک آزادراه تهران- شمال با سرعت و دقت و با کیفیت بالا در حال انجام است.

وی افزود: پیمانکاران ایرانی در عملیات اجرایی قطعه دوم این آزادراه از سال گذشته با همه کاستی‌ها و مشکلات پیش آمده با قوت مشغول به کار هستند و این تونل البرز شرقی با طول ۶۴۰۰ متر با توان و ظرفیت مهندسان ایران به خوبی و با دقت کامل انجام شد.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با بیان اینکه زمان قطعه دوم آزادراه تهران شمال که با راه و شهرسازی هماهنگ شده به مدت سه سال است، گفت: ان‌شاءالله اگر مشکل خاصی پیش نیاید بعد از اتمام قطعه یک، دو سال بعد قطعه دوم هم به بهره‌برداری می‌رسد و عبور و مرور در آن انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه از اکنون پیش‌بینی برای دو سال آینده در شرایط عادی است، تصریح کرد: ممکن است که دو سال بعد بپرسید که چرا در بهره‌برداری از این پروژه تاخیر افتاد.

سعیدی‌کیا با بیان اینکه بنیاد مستضعفان و راه و شهرسازی به صورت مشارکت ۵۰ درصدی این کار را پیش می‌برند، گفت: تا به حال ۳۳۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و اگر از پیمانکاران و مشاوران سوال کنید می‌بینید که پرداخت‌ها به روز است و هر دو طرف سعی کردند و با قوت با تدارک مالی بدون اتکا تنها به خزانه دولت یا بنیاد بلکه از طرق مختلف فراهم شده و پرداخت‌ها همه به روز هستند و مابقی هم تامین می‌شود.