تبیان، دستیار زندگی

110 دروغ آمریکا در ماجرای 11 سپتامبر

شاید حکومت بتواند با برنامه‌های ساختگی، مردم را بفریبد، اما من که در خلبانی بوئینگ خبره هستم، می‌فهمم که چنین کاری قطعا کار حکومت بوده است... من پرونده حوادث ۱۱ سپتامبر را بررسی کرده‌ام. در این پرونده حداقل ۱۱۰ دروغ واضح ثبت شده است و در موارد بیشماری نیز واقعیت‌ها پوشانده شده‌اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
برج
در اوایل سپتامبر 2001 میلادی، ناگهان برج‌های دوقلوی تجارت جهانی در نیویورک مورد هدف قرار گرفته و فروریخت. بلافاصله امریکا، این حملات را یک طرح تروریستی جلوه داد و با این توجیه بستر جنگ با افغانستان و عراق را فراهم آورد.

اما حجم سؤالات و ابهاماتی که در سال‌های پس از وقوع حادثه 11 سپتامبر از سوی محققان و پژوهشگران مستقل غربی در مورد علل و عوامل آن مطرح شده ابعاد دیگری به پرونده قطور 11 سپتامبر می‎دهد که بازشناسی آن بیشتر موجب رسوایی دولت آمریکا و صهیونیسم جهانی است.

در کتاب "محور شرارت" که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شده، آمده است: تحلیل‌ها و تفسیرهای گوناگونی در مورد علل وقوع حادثه 11 سپتامبر از فردای آن روز از سوی افراد، شخصیت‌ها و نظریه‌پردازان سرشناس مطرح شده که قابل توجه و امعان نظر است.

نوام چامسکی در مصاحبه با خبرنگاران گفته بود: احتمال دخالت مستقیم بن لادن در رخدادهای اخیر وجود دارد، ولی ممکن است این‌گونه هم نباشد. به احتمال زیاد شبکه‌ای که او در آن چهره‌ای شاخص به شمار می‌رود متشکل از نیروهایی است که آمریکا و متحدانش برای اهداف خود آن‌ها را مستقر ساختند و تا زمانی که تأمین کننده آن اهداف بودند از آن‌ها حمایت کردند.

حسنی مبارک که زمانی خلبان نیروی هوایی بوده با تعجب فراوان از وقوع چنین حمله‌ای توسط یک گروه خارجی آن هم در این مقیاس و ابعاد، با توجه به مشکلات فنی زیادی که برای انجام چنین حملاتی وجود دارد، آن را ناباورانه می‌خواند.

درباره حمله به پنتاگون شک و تردیدهای زیادی وجود دارد؛ به گونه‌ای که برخی از جمله دیوید ولکوین خبرنگار آمریکایی به کلی آن را زیر سؤال برده است. این‌که چگونه یک هواپیمای بوئینگ با طول و عرض ۵۰ تا ۱۵ متری در مقابل منطقه به شدت حفاظت شده پنتاگون به بخشی از این ساختمان ۵ ضلعی برخورد می‌کند و تنها خرابی اندکی به بار می‌آورد و در اولین فرصت صحنه انفجار بازسازی و قطعات برجای مانده از هواپیما نیز جمع‌آوری و به نقطه نامعلومی برده می‌شود و... سؤالات دیگری است که در این باره وجود دارد.

تی‌ری ماری میسان یکی از نویسندگان مشهور فرانسوی و رئیس شبکه اینترنتی ولتر در مصاحبه با تلویزیون فرانسه با ارائه مدارک و تصاویر، از زوایای مختلف رازهای این حادثه را برملا می‌کند و بخشی از این حادثه یعنی حمله به ساختمان پنتاگون را کاملا مردود می‌داند.

وی که در این باره به تحقیقات گسترده‌ای دست زده مدعی است: «وقوع چنین حادثه‌ای با این ابعاد غیرقابل قبول است و اطلاعات ارائه شده از طرف دولت آمریکا در مورد آن تمسخرآمیز است؛ بدتر این‌که بخواهد چنین کاری توسط افراد خارجی انجام شود.»

او که سه کتاب تحت عناوین "دروغ بزرگ"، "پنتاگیت" و "نیرنگ هولناک ۲۰۰۲" در این رابطه منتشر کرده با اعتقاد به دست داشتن دولت آمریکا در طراحی این حادثه، کسینجر را در این پروژه یکی از متهمان اصلی می‌داند و انتصاب او از طرف بوش به ریاست کمیسیون ملی و مستقل تحقیقاتی حادثه ۱۱ سپتامبر را مشکوک عنوان می‌کند؛ چون حاصل کار این کمیسیون مبرا کردن دولت از این حادثه بود.

شمار کسانی که وقوع آن را به خود آمریکا و صهیونیست‌ها و حداقل بخشی از حاکمیت نسبت داده‌اند زیادند. علاوه بر روژه گارودی، دانشمند مسلمان فرانسوی، ویسنوسکی مؤلف کتاب‌های "عملیات یازدهم سپتامبر" و "افسانه یازدهم سپتامبر؛ در جستجوی واقعیت" سناریوهای ادعایی دولت ایالات متحده آمریکا در ارتباط با وقایع یازدهم سپتامبر را رد کرده و معتقد است که «دولت آمریکا امکان دست‌یابی به این اهداف را مگر به بهانه حوادث یازدهم سپتامبر نداشت.»

مایکل مور، نویسنده کتاب «سفید پوست‌های احمق» نیز، با انتقاد از سیاست‌های بوش او را شخصی بی‌تفاوت نسبت به جان انسان‌ها و متقلب معرفی کرده و حادثه ۱۱ سپتامبر را محصول سیاست‌های غلط جمهوری‌خواهان و هواداران آن‌ها از سال‌های قبل دانسته است.

لیندون لاروش، کاندیدای اسبق ریاست‌جمهوری آمریکا هم این حمله را یک کودتا علیه اسلام در داخل آسیا و میان مسلمانان قلمداد می‌کند.

جری ولتر، میلیاردر آمریکایی که به خاطر مخالفت و انتقادهایش به بوش از آمریکا به اروپا سفر کرده در یکی از مصاحبه‌هایش در پاییز سال ۲۰۰۵ با مطبوعات اروپایی، افرادی از دولت بوش را به دست داشتن در این حادثه متهم می‌کند و می‌گوید: «برج‌های دوقلو از قبل بمب‌گذاری شده و سپس منفجر شده‌اند. این حادثه برای تضعیف اسلام و به خاطر ضعف سیاست‌های بعدی دوستان بوش انجام شد.»

جف کینگ دانشمند و متخصص فنی برجسته آمریکایی معتقد است: «برج‌ها را از قبل برای انفجار آماده کرده بودند و بر پایه برخی گزارش‌ها و اطلاعات مردمی، در روزهای قبل از وقوع حمله، صداهایی نظیر صدای مته حاکی از انجام اقدامات خراب‌کارانه در اطراف ساختمان به گوش رسیده است.»

چین کریسشن استاد برجسته علوم سیاسی دانشگاه وسیلین نیز معتقد است: «طراح اصلی حادثه ۱۱ سپتامبر کاخ سفید بوده و برخی اعضای دولت بوش در این قضیه دست داشته‌اند.»

جیمز بم پورت، نویسنده آمریکایی کتاب "بهانه‌ای برای جنگ"، معتقد است: «قبلا هم چنین مواردی سابقه داشته و سازمان سیا در رابطه با کوبا و کاسترو چنین توطئه‌هایی طراحی و اجرا کرده است». و بالاخره راس ویتنبرگ، خلبان با تجربه آمریکایی که سابقه ۳۵ سال پرواز در هواپیمایی پان آمریکن را دارد، در این رابطه گفته است: «دولت نمی‌تواند ما را بفریبد، حملات ۱۱ سپتامبر کار خود حکومت بود... همان‌ها که کارهای کثیفی مثل ترور کندی و حمله به بندر پرل هاربر را انجام دادند حملات ساختگی ۱۱ سپتامبر را ترتیب دادند».

این فرد که در زمان جنگ ویتنام خلبان جنگنده‌های آمریکایی بوده می‌گوید: «شاید حکومت بتواند با برنامه‌های ساختگی، مردم را بفریبد، اما من که در خلبانی بوئینگ خبره هستم، می‌فهمم که چنین کاری قطعا کار حکومت بوده است.... من پرونده حوادث ۱۱ سپتامبر را بررسی کرده‌ام. در این پرونده حداقل ۱۱۰ دروغ واضح ثبت شده است و در موارد بیشماری نیز واقعیت‌ها پوشانده شده‌اند.»

بدین ترتیب، به اذعان بسیاری از نظریه‌پردازان و مطلعان، حادثه 11 سپتامبر توطئه‌ای از سوی امریکا بود.
منبع: مرکز اسناد انقلاب اسلامی