تبیان، دستیار زندگی

نذورات مهدوی راهگشای مشکلات اقتصادی

حجت الاسلام موسوی نسب با اشاره به برنامه های بنیاد مهدی موعود(عج) خراسان رضوی ازجمله تفاهم همکاری با نهادهای دولتی برای نیمه دوم سال، گفت: امروز و در عصر غیبت امام عصر(عج) با نذورات مهدوی می توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
انتظار

حجت الاسلام «سید جعفر موسوی نسب»، در گفت وگو با خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، با اشاره به برنامه هایی که این بنیاد برای مهر ماه پیش بینی کرده است، گفت: در پی انعقاد تفاهم نامه با سازمان بهزیستی معارف مهدوی در قالب دوره فشرده به پرسنل این سازمان تدریس می شود، این جلسات با پرسش و پاسخ درباره شبهات همراه است.
مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) خراسان رضوی ادامه داد: در راستای گسترش معارف مهدوی، به زودی تفاهم نامه ای را با کمیته امداد امام خمینی(ره) منعقد می کنیم که طی آن برای پرسنل این مجموعه نیز معارف مهدوی با تکیه بر سبک زندگی مهدوی تدریس می شود، ضمن اینکه با استانداری خراسان رضوی نیز تفاهم نامه ای داریم که طی آن ذیل دوره های آسیب شناسی مهدویت و پاسخ به شبهات برای مجموعه نهادهای دولتی برگزار شود.
وی با بیان اینکه علاوه بر این برنامه های متعددی در شهرهای حاشیه ای مشهد مقدس و برخی شهرستان ها برای ارائه مباحث مهدوی طراحی کرده ایم، گفت: از جمله آنها می توان به اعزام مربی به نواحی مختلف استان و بین عموم مردم اشاره کرد.
موسوی نسب اعلام کرد: علاوه بر این، مربیان مهدوی را به بیش از ۵۰ مدرسه در مشهد مقدس و سراسر استان اعزام می کنیم، در این برنامه معارف مهدویت و مباحثی نظیر فتنه های آخرالزمان تبیین و به شبهات پاسخ داده می شود.
مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) خراسان رضوی درباره دیگر برنامه های این بنیاد در سطح استان، ابراز کرد: برای دانشگاه هایی که مجهز به کانون مهدویت هستند و نیز برخی از مساجد برنامه های فشرده مهدوی را ترتیب داده ایم.
موسوی نسب در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به تاثیر بیان معارف مهدوی در حل مشکلات جامعه، گفت: از آن جایی که بحث مهدویت ریشه در قرآن و روایات اسلامی ما دارد و فتنه های آخرالزمان در روایات تشریح و بیان شده است، در نتیجه امروز اگر به مقوله مهدویت به خوبی بپردازیم و معارف آن را در جامعه ثبت کنیم در واقع مردم را به سمت آرمان شهر مهدوی سوق داده ایم که در آن اخلاق و معنویت حرف اول را می زند.

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) خراسان رضوی گفت: عدالت، امنیت و اقتصادی که در حکومت حضرت مهدی(عج) وجود دارد، برای ما توصیف شده است، می دانیم که چه ویژگی هایی در آن دوران وجود دارد، بنابراین حداقل می توانیم جامعه را آماده و در آن مسیر حرکت کنیم؛ در این صورت بسیاری از مشکلات ما حل می شود و اینکه پیامبر گرامی اسلام(ص) می فرمایند: «افضل اعمال امت من انتظار فرج است»، به همین معناست که افراد بتوانند سبک زندگی خود را مطابق با آن روش و سیره ای طراحی کرده و پیش ببرند که امام زمان(عج) انتظار دارد.
وی اظهار کرد: منتظر واقعی کسی است که در عمل و گفتار و رفتار کاری کند که امام زمان(عج) از او راضی باشد و در مسیر آرمانشهر مهدوی حرکت کردن عینا مصداق زمینه سازی ظهور است، اگر بتوانیم در این راستا حرکت کنیم در مسیر ظهور حرکت کرده ایم و به آرامش نزدیک می شویم.
این پژوهشگر مهدوی در مورد جایگاه نذر مهدوی در راستای تحقق فرهنگ مهدوی در جامعه، گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی که دولت و بسیاری از مجموعه های فرهنگی دارند، شاید  نتوانند کمک فرهنگی کلان داشته باشند لذا جامعه و کسانی که توانایی دارند می توانند در قالب نذر فرهنگی عمل کنند،  این امر نیاز به کمک خیرین دارد.
وی خاطرنشان کرد: ما در محضر امام حی و حاضر هستیم همان طور که در زمان حضور ائمه(ع) این مردم بودند که اهداف ائمه علیهم السلام را دنبال می کردند، امروز و در عصر غیبت امام عصر(عج) هم با نذر مهدوی می شود بسیاری از مشکلات مردم را حل کرد. برای آنکه صفات یاران امام زمان(عج) با کلاس ها و دوره ها تبیین شود، نیاز به حمایت داریم.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.