تبیان، دستیار زندگی

امام حسین(ع) در کربلا، خروج از ظلمت به سوی نور را به تصویر کشید

مداح و ذاکر اهل‌بیت (ع) گفت: امام حسین (ع) با فعل خود در جریان کربلا بشریت را از ظلمت دنیا خارج کرد و نه تنها در آن دوران، بلکه امروزه نیز این امر به وضوح نمایان است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
رنجبر گل‌محمدی

«رنجبر گل‌محمدی» مداح و ذاکر اهل بیت (ع) با اشاره برخی از فضائل حضرت امام حسین (ع) گفت: زیارت قدسی عاشورا، نوشته شدن چراغ هدایت و کشتی نجات بودن ایشان آن هم در وسعت بیش از سایر ائمه (ع) در سمت عرش الهی، حضور انبیاء (ع) قبل از خلقت جسمی امام حسین (ع) در سرزمین کربلا، مستحب بودن خوردن تربت کربلا در مقابل حرام بودن خوردن تمام خاک‌ها، ثواب بسیار زیاد گریه بر مصائب آن حضرت و لعن بر دشمنان و ...، همگی نشان از فضائل والای حضرت سیدالشهداء (ع) دارد.

این مداح اهل بیت(ع) افزود‌: با مشاهده این فضائل از امام حسین (ع) و بسیاری دیگر که اکنون مجال بیان تمام آنها نیست، در می‌یابیم که چرا تمام ائمه معصومین (ع)، محبان و شیعیانشان را اینقدر تشویق و ترغیب به زیارت آن بزرگوار کرده‌اند. به عنوان مثال، در روایتی محمد بن مسلم از امام باقر علیه‌السلام چنین روایت کرده است: اگر مردم می‌دانستند، زیارت امام حسین علیه‌السلام چقدر فضیلت و ثواب دارد، به درستی که از شوق می‌مردند و نفسهایشان از روی حسرت بند می‌آمد. گفتم: چقدر فضیلت دارد، حضرت فرمودند: هر کس امام حسین علیه‌السلام را زیارت کند از روی اشتیاقی که به او دارد، خدا برایش هزار حج مقبول ... «لَوْ یَعْلَمُ النَّاسُ مَا فِی زِیَارَةِ الْحُسَیْنِ ع مِنَ الْفَضْلِ لَمَاتُوا شَوْقاً وَ تَقَطَّعَتْ أَنْفُسُهُمْ عَلَیْهِ حَسَرَاتٍ قُلْتُ وَ مَا فِیهِ قَالَ مَنْ زَارَهُ شَوْقاً إِلَیْهِ کَتَبَ اللَّهُ لَهُ أَلْفَ حَجَّةٍ مُتَقَبَّلَةٍ وَ أَلْفَ عُمْرَةٍ مَبْرُورَةٍ وَ أَجْرَ أَلْفِ شَهِیدٍ مِنْ شُهَدَاءِ بَدْرٍ وَ أَجْرَ أَلْفِ صَائِمٍ وَ ثَوَابَ أَلْفِ صَدَقَةٍ مَقْبُولَةٍ وَ ثَوَابَ أَلْفِ نَسَمَةٍ أُرِیدَ بِهَا وَجْهُ اللَّهِ». (وسائل الشیعه/ ج14/ص453)

وی یادآور شد: در واقع برای اینکه بدانیم چرا اینقدر اهل بیت (ع) ما را به زیارت امام حسین (ع) تشویق کرده‌اند، بهترین کار این است که علت را در میان بیانات خود اهل بیت (ع) جویا شویم و وقتی می‌بینیم اینقدر فضیلت برای امام حسین (ع) بیان شده است، آن موقع کمی این موضوع برایمان قابل فهم‌تر می‌شود.

گل‌محمدی با بیان این مطلب که امام حسین (ع) تجلی‌گر رحمت، فضل و ذات الهی در دنیا بود، اظهار کرد: امام حسین (ع) به قدری نزد خداوند از جایگاه والایی برخوردار است که خداوند خودش خون بهای او شد، در همین راستا در زیارت عاشورا می‌خوانیم: «اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا ثارَ اللَّهِ وَ ابْنَ ثارِهِ».

به گفته وی، امام حسین (ع) با فعلشان در جریان کربلا بشریت را از ظلمت دنیا خارج کرد و نه تنها در آن دوران بلکه امروزه نیز این امر به وضوح نمایان است و در آینده نیز بسیاری با نام و یاد حضرت امام حسین (ع) رشد داده می‌شوند و از منجلاب گناه و ظلمت نجات پیدا خواهند کرد.

منبع : تسنیم
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.