تبیان، دستیار زندگی

توقف واردات گوشی قاچاق از مسیر مسافری یک هفته به تاخیر افتاد

معاون وزیر ارتباطات گفت: سامانه ناجا و سامانه گمرک در ثبت اظهارنامه گمرک تلفن همراه برای متوقف کردن ثبت گوشی‌های قاچاق از مسیر گوشی مسافری به یکدیگر متصل شدند و قرار بود از امروز اجرایی شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
گوشی
حسین فلاح‌جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به سؤال فارس درباره وعده اتصال سیستم‌های ناجا و گمرک برای شناسایی گوشی‌های مسافری و جلوگیری از ثبت گوشی‌های قاچاق در سامانه گوشی‌های مسافری گفت: مشکل ثبت گوشی‌های قاچاق در سامانه گوشی‌های مسافری از عدم اتصال سیستم ناجا به سیستم گمرک ناشی می‌شد که گمرک نمی‌توانست اصالت پاسپورت یا مسافر بودن پاسپورت را برای گوشی ابراز شده تشخیص دهد.
وی گفت: به تازگی این سامانه‌ها به یکدیگر متصل شده‌اند اما متوقف کردن سقف گوشی‌های قاچاق در سامانه گمرکی گوشی مسافری تبعاتی برای بازار دارد که بازار هنوز آماده نیست.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: مشکل تخصیص ارز به واردات گوشی، محدودیت‌های واردات و محدودیت تعداد واردکنندگان از جمله عواملی است که پس از توقف ورود گوشی‌های قاچاق، تامین کالا در بازار را با مشکل مواجه می‌کند.
فلاح ادامه داد: از این رو فردا در کمیته راهبری طرح رجیستری با حضور تمامی اعضا این مشکلات بررسی می‌شود و تا رفع مشکلات بازار حداقل یک هفته اجرای این طرح به تعویق می‌افتد.
منبع:فارس