تبیان، دستیار زندگی

پرتوی از عظمت امام حسین (ع) به چاپ سوم رسید

کتاب «پرتوی از عظمت امام حسین (ع)» اثر مرجع عالیقدر تشیع، آیت الله صافی گلپایگانی توسط انتشارات کتاب جمکران به چاپ سوم رسید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
امام حسین

کتاب «پرتوی از عظمت امام حسین(ع)» اثر مرجع عالیقدر تشیع آیت الله صافی گلپایگانی توسط انتشارات کتاب جمکران به چاپ سوم رسید.

این کتاب در چهار بخش سامان یافته: ۱- شخصیت و فضایل حسین ‌علیه ‌السلام، ۲- بنی‌هاشم و بنی‌امیه، ۳- علل قیام حسین ‌علیه‌السلام و ۴- نتایج و فواید قیام حضرت ابی عبدالله الحسین‌ علیه ‌السلام.

کتاب «پرتوی از عظمت امام حسین(ع)» حاوی نکات زیر است:

۱. در تمام کتاب‌هایی که در تاریخ اسلام و فضایل اهل بیت‌ علیهم‌السلام و احوال صحابه تألیف شده، از این واقعه جانسوز یاد شده است که بیشتر این کتاب‌ها به متن حادثه و نقل صورت وقایع پرداخته‌اند اما راجع به فلسفه آن به طور مستقیم وارد نشده‌ اند. این کتاب، متضمن مطالبی از فضایل حضرت سیدالشهداء ‌علیه ‌السلام و تاریخ اسلام در آن زمان و نیز پاره‌ای از علل و نتایج واقعه کربلا می‌ باشد که به صورت تحقیقی و تحلیلی به رشته تحریر درآمده است.

۲. از ویژگی‌های مهم کتاب، قلم ساده آن است که علی‌ رغم انتقال مطالب علمی و تحلیلی، مخاطب را از هر طبقه فکری و سطح سواد که برخوردار باشد با اندک مایه علمی، بهره‌مند می‌سازد.

۳. نکته قابل توجه، استفاده فراوان از منابع عامه و اهل سنت در مستندات است که فهرست منابع اهل سنت با بیش از ۷۰ مورد به همراه نام نویسنده آنها در پایان کتاب درج شده است.

۴. پاسخ به برخی از مهم‌ترین شبهات پیرامون قیام امام حسین (علیه السلام) نیز بر غنای کتاب افزوده و سبب آگاهی و معرفت بیشتر خواننده کتاب می‌شود.

۵. علاوه بر عموم، سخنرانان منابر حسینی‌علیه‌السلام و نیز تاریخ پژوهان اسلامی از مخاطبان ویژه این کتاب هستند که می‌ توانند بهره کافی و وافی ببرند.

۶. آنچه که سبب اطمینان به تحلیل‌ها و نتیجه‌گیری‌های کتاب مزبور می‌شود، این است که غالباً مستند به روایات معتبر، حتی از منابع اهل سنت و یا به تاریخ صحیح است که نشانی آنها در پانوشت کتاب آمده است که قابل مراجعه و مطالعه است.

«پرتوی از عظمت امام حسین (ع)» در ۴۸۸ صفحه و با مبلغ ۳۵۰۰۰ تومان در اختیار علاقه مندان به معارف اهل بیت (ع) قرار گرفته است.

 

منبع : خبرگزاری مهر
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.