تبیان، دستیار زندگی

رونمایی از سردیس «قیصر امین پور» در روز تهران

محمدعلی افشانی به مناسبت ۱۴ مهر «روز تهران»؛ به تهرانگردی پرداخت و در انتهای مسیر خود از سردیس «قیصر امین پور» رونمایی کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
قیصر امین پور
شهردار تهران در مراسم رونمایی از سردیس قیصر امین پور با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و زنده یاد امین پور گفت: قیصر امین پور هم شاعر ایران بود هم شاعر انقلاب. با توجه به جایگاه رفیعی که وی در جامعه هنری ایران داشت هیچ مجموعه در خوری به نام ایشان نبود. میدان قیصر امین پور نیز در شان این شاعر بزرگ نبود. وقتی شنیدم قرار است این میدان تغییر کند همان شب با ماشین به این مکان آمدم و تصمیم گرفتم نام بلوار شهرداری را به نام قیصر امین پور تغییر دهم و سردیس ایشان را در چهار راه نصب کنیم.

افشانی افزود: برای نیل به این مقصود طرح دو فوریتی این موضوع را به شورای شهر فرستادم و با حمایت اعضای شورا این تغییر نام سریعا انجام شد.این بلوار یکی از بلوارهای خوب و مفید برای برنامه های ترافیکی است که به نام زنده یاد قیصر امین پور مزین شد. ما باید قدردان انسانهای بزرگی باشیم که زندگیشان را وقف مردم کردند.

شهردار تهران در پایان تاکید کرد: از اعضای شورای شهر و خبرنگاران تشکر میکنم. خبر به معنای آگاهی است؛ آرزو داریم به شرایطی برسیم که خبرنگاران به مردم خبر خوب دهند تا حال مردم هم خوب باشد.

احمدمسجدجامعی و محمدجواد حق شناس از اعضای شورای شهر تهران، افشانی را در این تهرانگردی همراهی می کردند. این تهرانگردی از صبح زود و از میدان حرم حضرت عبدالعظم حسنی (ع) آغاز شد و در بلوار قیصر امین پور پایان یافت. رسول کشت پور، شهردار منطقه ۲  و سهیل محمودی شاعر، نیز در مراسم بازدید از این بلوار حضور داشتند.
منبع: مهر